Het was ook zaterdag weer het oude liedje

Honselersdijk 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse C

20 april 2013 14:30

Aktar, I.

Maasdijk                - Honselersdijk                3-5

Hoofdsponsor Tradiro Uitzendburo

Door de nederlaag tegen Honselersdijk is het vrijwel definitief dat het elftal van Martin Vermeer deel zal nemen aan de P.D. wedstrijden voor behoud van het derde klasserschap.
Het was ook zaterdag weer het oude liedje, een slecht uit de startblokken komend Maasdijk keek weer snel tegen aan achterstand aan. Nauwelijks was de klok twee rondjes rond gegaan en Honselersdijk stond al op 0-1, de geheel vrijstaande Jeroen Vogels kon op zijn gemak de hoek uitzoeken en scoorde de eerste treffer. Binnen het kwartier werd het zelfs 0-2 door Loek Grootschoten, tot dat moment had Maasdijk zich beperkt tot  het met verwondering kijken naar Honselersdijk, dat vrijwel alle duels in haar voordeel wist te beslissen. Maar gelukkig voor Maasdijk kwam er langzaam maar zeker een ommekeer in de wedstrijd, het was eerst Silvio Vermeer die bijna van dichtbij wist te scoren, maar zijn schot was te slap om keeper van der Hoek te verontrusten, even later kwam Jente van Staalduinen in goede schietpositie, maar ook hij zag geen kans om te scoren. In de 33e minuut scoorde Silvio Vermeer met een prachtig schot de aansluitingstreffer, zodat Maasdijk met een 1-2 achterstand moest gaan rusten.
De tweede helft begon zoals zo vaak het geval is geweest in deze competitie, binnen vijf minuten was Maasdijk weer terug bij af. Azzedine El Khaifi schoot twee keer met scherp, hierbij geholpen door de Maasdijkse verdediging. Bij Maasdijk werd er een tandje bijgezet, en de rood – zwarten namen brutaalweg het initiatief. Het was Jente van Staalduinen die twee maal doel trof een de spanning weer terug bracht, in de slotfase kreeg Maasdijk nog wel kansen, invaller Martin de Zeeuw, en ook veel hoekschoppen, maar de hoekschoppen brachten niet veel gevaar. Het werd zelfs 3-5 toen Danny van Rijn een gemakelijke bal zomaar in de voeten schoof van  Roy van Steekelenburg, die geen moeite had om Maasdijk keeper Tim Middelburg te passeren.