Knullig balverlies van Robin Jongmans gaf vrije doortocht aan CION

Wigleven, W.

CION – Maasdijk             4-1
Hoofdsponsor : Tradiro Uitzendburo

Op eigen veld wist Maasdijk destijds nog met 3-2 te winnen van CION uit Vlaardingen, echter afgelopen zaterdag waren de gastheren duidelijk een maatje te groot voor Maasdijk.
Bijna volgens traditie liep Maasdijk al snel tegen een achterstand aan, een aanval over rechts van CION bracht de bal bij de geheel vrijstaande linker spits en die had de hoek voor het uitzoeken 1-0
Maasdijk probeerde snel de gelijkmaker te forceren, maar het trage spel van de club van Martin Vermeer was een kolfje naar de hand van CION, waar Maasdijk probeerde de aanval te zoeken over veel schijven, koos CION voor de snelste oplossing, vooral beide vleugelverdelers van Maasdijk hadden de grootste moeite zich staande te houden. Aanvallend kon Maasdijk geen potten breken, Silvio Vermeer zat goed in de tang bij de verdediging van CION en kon slechts weinig duels in zijn voordeel beslissen. Jack Gardien kwam ongeveer 10 cm. te kort om in te koppen, hierbij raakte de keeper van CION wel geblesseerd maar hij kon zijn positie onder de lat weer innemen.
In de tweede helft was Jente van Staalduinen in de kleedkamer achter gebleven en nam Mark van Vliet zijn positie in. Al snel in de 2e helft was de stand weer gelijk toen Mark van Vliet een voorzet van Erik Groenheide fraai inkopte. Dezelfde Erik Groenheide was het die heel ongelukkig doelman Tim Middelburg passeerde en CION weer op voorsprong bracht. Silvio Vermeer verscheen alleen voorde keeper van CION maar zijn schot(je) werd een prooi voor de keeper van CION. Knullig balverlies van Robin Jongmans gaf vrije doortocht aan CION en de 3-1 was een feit.
Maasdijk probeerde de stand toch wat draaglijker te maken, een spetter van Richard Krayenbosch, met stip de beste man van het veld, spatte tegen de paal uiteen. Ook het inzetten van Martin de Zeeuw bleek geen optie te zijn. In de laatste fase van de wedstrijd scoorde CION nog 4-1, maar dat verergerde alleen maar de pijn voor Maasdijk. Met een verdiende nederlaag  moesten de Maasdijkers huiswaarts keren.