Maasdijk Vr2 - Pernis Vr1

Pernis VR1

Vrouwen zaterdag, VR2, 4e klasse 2D3

6 april 2013 14:30

Wanneer deze reporter afgelopen zaterdag op veld 4 aankomt om de wedstrijd tussen de Maasdijkse vrouwen 2 en Pernis te komen aanschouwen staat het al 1-0 voor Maasdijk. Door de vele supporters (incl. An Vel) langs de zijlijn kom ik al gauw te weten dat deze 1-0 op naam van Stefanie staat. Het valt me op dat er een gehele nieuwe voorhoede is in het team, Stefanie op links, Natascha in de spits en Leonie speelt op de rechtsbuiten positie.
Het is lekker weer en het ziet er naar uit dat Pernis die 1-0 achterstand niet op zich laten zitten. Over het algemeen zijn zij meer aan de aanval, maar van echte doelpogingen komt het niet. Na 20 minuten zijn ze toch dicht bij de gelijkmaker. Een goeie corner wordt genomen, maar gelukkig voor Maasdijk mist iedereen deze bal en zijlt hij prima voorlangs. Vijf minuten later is het Leonie die met een aantal fraaie kapbewegingen de tegenstandsters opzij weet te zetten en tot een schot weet te komen. De keepster weet hem met haar uiterste teentje uit het doel te houden, maar daar hebben we gelukkig Stefanie nog die hem mooi weet af te ronden. 2-0!
De volgende kans is voor Pernis, uit het niets lijkt het wel, kan de spits van Pernis uit de Maasdijkse verdediging lopen. Met Claudia dicht op haar hielen kiest ze voor de verre bovenhoek, maar het doel stond iets dichterbij dan gepland, gelukkig voor Maasdijk, en de bal gaat rakelings naast. Het blijkt wel dat Pernis niet te veel kansen moet krijgen, want als ze eenmaal weg zijn kan er zo eens een tegendoelpunt vallen. Maar Wendy, Claudia, Angela en Rianne staan goed te verdedigen.
Vlak voor rust zit de bank van Pernis nog even met samengeknepen billen als de keepster een terugspeelbal niet onder controle heeft, de bal rolt rustigies an richting doel met de keepster en Leonie er achteraan. De keepster was net iets sneller en dit zorgt er voor dat we met een 2-0 voorsprong de rust in gaan.
De tweede helft loop ik in plaats van met mijn pen met een vlag in m’n hand. Hierdoor heb ik wel veel gezien, maar niet veel geschreven. Het gaat een beetje over en weer met Pernis nog steeds iets meer in de aanval. Maarja ze moeten ook wel! Het is vandaag dan om 4 uur geen tijd voor Cup A soup, maar blijkbaar tijd voor een tegendoelpunt. De verdediging miste even een moment van scherpte en daar werd nuttig gebruik van gemaakt. 2-1 met nog een kwartier officiele speeltijd op de klok. Maasdijk moet blijven opletten dat de Pernisse dames niet langszij gaan komen, maar ze doen allemaal hun uiterste best. Het middenveld met Judy, Saskia en Sandra maken aardig wat metertjes. Manja die na de rust op de linksbuiten positie is gekomen heeft nog een aantal kansen, maar hij wilde er niet in. Het is uiteindelijk Leonie die de 3-1 op haar naam weet te zetten, met nog 5 minuten op de klok.
Aangezien de bal het een aantal keer nodig vond om de te gaan zwemmen en de Pernisse vrouwen aan de scheids vroegen om op de tijd te letten, duurden die laatste 5 minuten erg lang! Lang genoeg om Pernis op 3-2 te laten komen. Romy stond weer uitstekend te keepen, maar voor dit soort ballen is ze gewoon te kort en komt ze niet verder dan haar vingertoppen tegen de bal aan te zetten. Helaas net niet genoeg, waardoor de bal net onder de lat in het net verdwijnt. 3-2... wanneer gaat de scheidsrechter affluiten?! Voor ons gevoel duurde het een eeuwigheid, de ‘blessure’ tijd kwam toch wel dichtbij de 10 minuten. Gelukkig weten de dames de voorsprong te behouden en als daar dan het eindsignaal klinkt, zijn de 3 punten voor de derde week op rij voor de Maasdijkers! Dit betekend in de huidige stand een 4e plaats. Er staan nog 4 wedstrijden op het programma, waarvan er 1 is tegen de huidige nummer 1, 1 uitwedstrijd tegen de nummer 3 en nog twee wedstrijden tegen de laatste. Als we zo blijven spelen als de laatste 3 wedstrijden, dan moet handhaving in de 4e klasse geen enkel probleem zijn!