Maasdijk F1 wint met Feyenoord mentaliteit (geen woorden maar daden).

HVC'10 F1

vv Maasdijk JO9-1

F-Pupillen, F1, 4e klasse 08

30 maart 2013 9:30

Maasdijk F1 wint met Feyenoord mentaliteit (geen woorden maar daden).

HVC’10 F1 – Maasdijk F1  2-3

Zaterdag 30 maart ,

Vandaag eindelijk weer een beetje normaal voetbal weer nog wel fris maar een heerlijk zonnetje en bijna geen wind.

HVC’10 stond op het programma en die kunnen de mannen inmiddels wel .

De beide teams hebben elkaar al zo een vier keer getroffen zowel in de zaal als op het veld en waar de mannen aan het begin van het seizoen nog weinig in te brengen hadden tegen HVC zijn ze inmiddels behoorlijk aan elkaar gewaagd.

Maasdijk mocht om half tien de aftrap nemen en ging gelijk op het doel van HVC af met Senna , Nick en Sem vd Ende in de aanval en daar achter Sem Vreugdenhil in het centrum en als backs Thomas en Kjell en onze vertrouwde sluitpost Milo in de goal.

Rob stond reserve als er echt nood aan de man was, want hij was verre van fit met zijn liesklachten.

De eerste combinatie liep nog wel lekker, maar daarna nam HVC het heft even over en binnen een vloek en een zucht stond er al 1-0 voor de thuisclub op het scorebord.

De mannen hadden de handen vol aan HVC en vooral aan de vrouwelijke speelster Mc Kenzie.

Steven en Kevin moesten ze duidelijk even wakker schudden na het griezelfeest van de avond ervoor, sommige hadden een iets wat korte nacht gehad.

Maar gelukkig knokte Maasdijk zich terug in de wedstrijd met Thomas voorop in de strijd die bleef maar gaan als opkomend back.

Nick dacht wat Thomas kan, kan ik ook en kwam met een supersolo vanuit eigen helft opzetten en knalde de gelijkmaker langs de keeper .

Het ging de eerste helft lekker gelijk op alleen kreeg Thomas nog even een goeie schop tegen ze hoofd waardoor Rob er toch nog even in moest en je kon zien dat die niet fit was.

Maasdijk had de scheids ook niet helemaal mee, want Nick werd helemaal vast gegrepen bij weer een ontsnapping. Dat zag die al niet en bij enkele handsballen van HVC ging die ook niet vrijuit, maar het frappante was dat een klein lullig handsballetje van onze jongens gelijk werd bestraft.

Na de rust gingen we verder waar we waren geëindigd, een lekker gelijk opgaande strijd met Thomas zijn fantastische rushes langs de krijtlijn voorop.

Ondanks dat Milo weer een paar heerlijke reddingen had kwam HVC er toch met een supergevaarlijke uitbraak doorheen en zo stonden de jongens en meid uit Hoek van Holland weer op voorsprong, maar de mannen van de Dijk lieten zich niet kennen en stroopte de mouwen nog maar even op.

Sem Vreugdenhil, Thomas en Kjell zorgde ervoor dat HVC geen kans meer werd gegund en voorin zetten de mannen er nog een tandje bij .

Al gauw werd dit veldspel beloont door een doelpunt .

Door een goeie assist van Senna kon Nick zijn tweede van de ochtend naar binnen werken .

En met nog een paar minuten waren we even bang dat onze mannen dezelfde score op bord zouden noteren net als vorige keer toen het ook in de laatste minuut 2-2 werd.

Daar is op zich niks mis mee om na twee keer een achterstand terug te komen tot een gelijkspel, maar we gunde de mannen gewoon meer.

En of het ze was gegund kwam Nick er door een goeie assist van Sem vd Ende er nog een keer stiekem tussendoor en rommelde de bal via de HVC verdediging heen en maakte zijn hattrick compleet.

En zo wonnen de mannen toch maar mooi met 2-3 deze superleuke pot.

Mannen super gespeeld en doordat Kevin en Steven een beetje de Feyenoord mentaliteit erbij jullie in krijgen kunnen we deze potjes ook mooi winnen op basis van strijd en mooi voetbal.

2e paasdag mogen jullie weer aan de bak voor het wk van de F teams. Hopelijk kunnen jullie dan ook nog wat punten pakken, maar met deze mentaliteit gaat dat denk nog wel lukken.