Een gelijk spel zou de verhouding beter weer gegeven hebben

Victoria'04 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse C

1 april 2013 17:00

Fonseca, O.A

Victoria ’04                      - Maasdijk              2-0

Hoofdsponsor : Tradiro Uitzendburo

De vreugde bij Maasdijk na de overwinning op paaszaterdag op MSV’71 heeft een geduchte knauw gekregen door het onnodige verlies op 2e Paasdag tegen Victotia’04
Maasdijk dat begon zonder de geblesseerde Stan Groenewegen begon tegen de strakke wind, dit windvoordeel werd door Victoria in de eerste helft heel wat beter benut dan door Maasdijk. Daar waar de Vlaardingers met lange ballen van achteruit de snelle voorhoede spelers aan het werk zetten, ging Maasdijk  dor middel van drie of vier keer de bal spelen het doel van de tegenpartij  opzoeken. Voetballend vaak een mooie oplossing, maar de rood zwarte verkeren nu in een periode dat er beslist punten gehaald moeten worden, nood breekt wetten is ook voor Maasdijk van toepassing.
Na 20 minuten spelen kwam Victoria op 1-0, een lange pass kwam bij de linkerspits van Victoria, de verdediging van Maasdijk dacht aan buitenspel, het ( te) ver uilopen van keeper Tim Middelburg kon niet voorkomen dat hij de bal uit te net moest halen 1-0
Daarvoor had Richard Krayenbosch de  keeper van Victoria al getest met een afstand schot dat net over getikt werd. Ook Silvio Vermeer kon geen potten breken, waarbij gezegd moet worden dat er steeds twee of soms wel drie verdedigers op zijn huid zaten.
De tweede helft zou het dan moeten gebeuren voor Maasdijk , veel ballen kwamen niet aan, mogelijk veroorzaakt door de kleur van de shirts, Maasdijk in rood zwart en Victoria in rood blauw, onbegrijpelijk dat hier geen bezwaren tegen waren.
Scheidsrechter Fonseca was met name de tweede helft royaal met gele kaarten, bij Maasdijk waren er zes gele kaarten te noteren, waarvan er enkele gevolgen zullen hebben voor de volgende wedstrijd, bij Victoria’04 werden viermaal het gele kartonnetje getoond. Bijna had Silvio Vermeer de gelijkmaker gescoord maar een schitterende redding van keeper Zuur van Victoria verkwam deze dik verdiende gelijkmaker.
In de 95e minuut verdubbelde Victoria de voorspong, maar deze treffer had alleen maar statistische waarde. Einduitslag Victoria’04 – Maasdijk  2-0  Conclusie : een gelijk spel zou de verhouding beter weer gegeven hebben, maar daar zal Victoria lak aan hebben, de club haalde zes punten in het paasweekend en dat geeft een lekker gevoel.