Scheidsrechter Pieterman floot een prima wedstrijd, waarbij zijn ervaring duidelijk zichtbaar was.

KMD 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse C

23 maart 2013 14:30

Pieterman, E.

KMD            - Maasdijk             1-1

Hoofdsponsor : Tradiro Uitzendburo

Een eindstand van 1-1 was zeker een terechte uitslag, KMD  was ( is) nog in de race voor de titel en had 35 punten, Maasdijk moet strijden tegen de fatale plaatsen en had 20 punten. In dit licht gezien is de 1-1 voor de Maasdijkers een goed resultaat.
Op het koude en winderige sportpark van KMD moest Maasdijk in de eerste helft tegen de wind optornen, met deze steun in de rug was het duidelijk dat KMD de aanval zocht. Maar de Maasdijk verdediging, dit keer zonder de geschorste Appie Yildiz, stond als een huis. Echt kansen werden ere niet weggeven. Een foutje van, de verder prima spelende Nicky v.d. Ende was de aanleiding voor de openingstreffer van KMD. Uit de voorzet van Jesse de Waard scoorde Jules Haring 1-0. Maar tien minuten later was de stand al weer gelijk, een vrije trap wegens hands op ongeveer 20 meter van het doel van  KMD werd feilloos in de schoten door Silvio Vermeer, bijna kwam Maasdijk  zelfs op voorsprong, maar de kopbal uit de snoekduik van Stann Groenewegen, na een hoekschop van Silvio Vermeer, ging rakelings naast de paal.
In de tweede helft met windvoordeel voor Maasdijk kwam KMD geducht opzetten gedurende de eerste 10 minuten in de tweede helft, het was vooral te danken aan Maasdijk sluitpost Tim Middelburg dat Maasdijk geen schade opliep in deze fase. Maasdijk kreeg steeds meer grip op het middenveld waar Kevin Huis en Danny van Rijn duidelijk de baas waren. Uit een lage voorzet van Jack Gardien dacht Jente van Staalduinen te gaan scoren, maar een katachtige reactie van keeper van Elswijk van KMD voorkwam dit. Even later stond Silvio Vermeer oog in oog met de keeper van KMD, maar zijn schot ging via de buitenkant van de paal naast. Ook Richard Krayenbosch was dichtbij een treffer, zijn schitterende vrije trap werd net over de lat getikt door de keeper. In deze fase van de wedstrijd was het geluk bepaald niet aan de zijde van Maasdijk.