vv Maasdijk 1 - Quick Steps 1

Linden, W.L. van der

Maasdijk      - Quick Steps        2-2

Hoofdsponsor Tradiro Uitzendburo

Evenals de heen wedstrijd moest Maasdijk ook nu weer genoegen nemen met een gelijkspel tegen Quick Steps. Hoewel dit er in het begin niet naar uit zag. Maasdijk begon heel goed aan de wedstrijd, dit resulteerde al snel in een 1-0 voorsprong toen Nico Breedveld van dichtbij de score opende. De club van Martin Vermeer kreeg kans op kans om de voorsprong te vergroten, vooral Silvio Vermeer, tot driemaal oog in oog met keeper Albert Roos, had het vizier niet in de juiste richting staan, steeds weer was de sluitpost van Q.S. hem de baas.
Halverwege de eerste helft kreeg Q.S. een hoekschop en tot verwondering van de spelers van Quick Steps en ook wel tot verwondering van de Maasdijk verdediging, waar niet alert werd gereageerd werd het 1-1. Kort hierna moest Q.S. met 10 man verder toen Koos Bonnert na twee keer geel het veld moest verlaten. Heel veel gemekker in het veld maakte het scheidsrechter Lodewijk v.d. Linden ( niet sterk fluitend) noodzakelijk om een break in te lasten.
In der tweede helft zagen de spelers van Maasdijk geen kans om het goede spel van de eerste helft voort te zetten. Het spel van rood – zwart zakte naar een bedenkelijk niveau, vrijwel geen bal kwam er meer goed aan en er was absoluut geen samenwerking tussen de linies. De enige mooie aanval in de tweede helft bracht Maasdijk op voorsprong, een schitterende pass van Rob Vellekoop kwam bij Nicky v.d. Ende, diens steekpass bereikte de op snelheid liggende Silvio Vermeer en uit de lage voorzet die volgde scoorde Jente van Staalduinen 2-1.
In de 75e minuut was de stand weer gelijk, 2-2, een aanval van Quick Steps door het midden waar de verdediging van Maasdijk niet op anticipeerde, de verdedigers stonden erbij en keken er naar,met een hoge ( houdbare?) bal werd het 2-2. Een doelpunt dat letterlijk uit de lucht kwam vallen. De conclusie na de wedstrijd was heel duidelijk ; Maasdijk won geen punt tegen Q.S. maar verloor twee punten aan Quick Steps