Maasdijk Vr 2 - VDL Vr 1

Vrouwen zaterdag, VR2, 4e klasse 2D3

16 maart 2013 15:00

Maasdijk Vr 2 – VDL Vr 1

Het is lang geleden dat de dames van Vr2 geen aanvulling nodig had van Vr1. De geblesseerden zijn weer fit en het team is aangevuld met 2 meiden van de MB. Afgelopen zaterdag stond VDL op het programma en in die wedstijd maakten Judy en Manja hun comeback.
Voorafgaand aan de wedstrijd werd er eerst een minuut stilte gehouden waarna de aftrap voor Maasdijk volgt. Er staat een harde wind en misschien is dit ook wel de reden dat Judy de bal niet lekker kan raken en VDL gelijk in de aanval overgaat. VDL speelt de eerste helft met de wind in de rug en de bal rolt lekker voor hen. Voor Maasdijk is dit een heel ander geval en de wind zorgt er voor dat de bal niet ver komt. Hierdoor is het VDL die constant in de aanval is en Maasdijk die alleen maar bezig is met een bal weg werken en de volgende aanval afslaan. Het is dus ook VDL die de eerste echte doelpoging krijgt. Gelukkig gaat die bal voor langs.
Niet snel daarna is het weer VDL, een speelster van hen komt er uit, maar gelukkig met Leonies hete adem in haar nek. Een schouder duwtje van Leonie brengt haar dusdanig uit balans dat Romy tijd genoeg heeft om uit te komen en de bal op te rapen.
Na 20 minuten spelen is het dan toch 0-1, met behulp van de wind zeilt de bal van ver over Romy heen. Stefanie wordt gewisseld voor Priscilla, dit heeft wat verschuivingen in het veld tot gevolg. Niet snel daarna is het Romy die met een mooie duik de 0-2 voorkomt, Sandra reageert hier snel op en weet de bal weg te werken voordat VDL nog een kans krijgt. VDL blijft maar aanvallen en de keren dat Maasdijk op hun veld komt is zeker op 1 hand te tellen. Vlak voor rust krijgt VDL een vrije trap net buiten de 16. Een muurtje wordt neergezet en deze blijkt goed te staan, want de bal wordt langs de muur en ook langs het doel geschoten. Toch wordt het doormiddel van een lopje nog 0-2 voor de rust.
Na de rust vraagt de bank zich af of de keepster van VDL wel al 1 bal heeft aangeraakt deze wedstrijd, we komen tot de conclusie dat dat niet het geval is. Dit geeft wel aan dat Maasdijk alleen maar aan het verdedigen is. Nu de 2e helft met de wind in de rug hopen we dat het andersom zal zijn. Judy blijft achter in de kleedkamer en Wendy neemt haar plek als midden mid over.
Al vrij snel in de tweede helft heeft Romy weer een cruciale redding. Vervolgens is het Saskia die met goed en snel loop werk goed druk voorin weet te zetten. Helaas is het VDL die weer in de aanval overgaat, maar Claudia weet door goed verdedingswerk deze aanval af te slaan en te beginnen met de opbouw van een Maasdijkse aanval. Het beeld van de eerste helft overheerst ook nu weer. Dus voor we het weten is het weer VDL die aanvalt. Rianne glijdt uit, waardoor 3 speelsters van VDL tegenover Romy komen te staan. Romy staat echt uitstekend te keepen en voorkomt ook hier weer een doelpunt. Niet veel later komt ze voor een zelfde situatie te staan en dit maal weet VDL het goed uit te spelen. De 0-3 is een feit. Over het algemeen kunnen we zeggen dat er geen bal bij Maasdijk aan komt, het spel is echt slecht en vanaf de bank lijkt het alsof er helemaal niet gecommuniceerd wordt. Een mooie bal naar de voorhoede van Maasdijk wordt afgefloten voor buitenspel. Terwijl daar over gediscusieerd wordt of het wel of geen buitenspel was, is het VDL die als lachende 3e doorgaat. De vrije trap wordt gelijk genomen en de bal ligt voor de 4e keer in het Maasdijkse doel. Voor mijn gevoel wordt dit doelpunt in de laatste paar minuten van de wedstrijd gemaakt en ik vind het mooi geweest. Ik ruim m’n pen en papier op, maar helaas dit blijkt te vroeg te zijn want VDL weet het nog tot een 0-5 te brengen.
Laten we deze wedstrijd maar snel vergeten. Hopelijk brengt wat meer regelmaat in trainingen en wedstrijden het teamspel snel weer terug!