Maasdijk begon zwaar gehandicapt aan de wedstrijd

Die Haghe 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse C

23 februari 2013 14:30

Streng, O.L.M.

Maasdijk               - Die Haghe           1-1

Hoofdsponsor : Tradiro Uitzendburo

Maasdijk begon zwaar gehandicapt aan de wedstrijd zo ontbraken de namen van Kevin Valstar, Richard Krayenbosch, Rob Vellekoop, Jack Gardien en Kevin v.d. Berg op het wedstrijdformulier  Al snel in de wedstrijd bleek dat de Hagenaars over een technisch zeer goede ploeg beschikken en ongetwijfeld zullen gaan meedoen in de strijd om het kampioenschap. In de 15e minuut werd de score geopend door Die Haghe, maar op het terechte vlagsignaal van zijn assistent Cees Verbeek werd dit doelpunt niet toegekend.
Silvio Vermeer kreeg plotseling ook een goede kans, maar zijn schot stuitte af op keeper Mark Kersten. De verdediging van Maasdijk had de handen vol aan de snelle spitsen, uitblinkers aan Maasdijk zijde waren ongetwijfeld Kevin Huis, deze wedstrijd met de aanvoerdersband verrijkt en Stan Groenewegen, veelal wisten zij de snelle aanvallen in een vroeg stadium te onderscheppen.
In de 41e minuut kwam Die Haghe toch aan de leiding toen scheidsrechter Olav Streng niets anders kon doen dan de bal op de stip te leggen. Bij een aanval van Die Haghe werd het shirt van Stefan Kok bijna uitgetrokken door Danny van Rijn en de bal ging op de stip. Maasdijk keeper Tim Middelburg was kansloos. 0-1. Toch werd het nog voor de rust gelijk, een schitterende vrije trap van Silvio Vermeer, van ongeveer 25 meter afstand, kwam in de uiterste bovenhoek in aanraking met het doelnet 1-1
Ook de tweede helft bleef Die Haghe de betere ploeg, Maasdijk werkte voor wat het waard was, echte doelrijpe kansen kregen de Hagenaars niet, ondanks het feit dat zij heel veel balbezit hadden. De rood zwarte verdediging sloot als een bus, vlak voor tijd moest, de nu ook weer uitstekend spelende Appie Yildiz, zijn keeper Tim Middelburg, assisteren door de bal van de lijn te halen.
Na het laatste fluitsignaal stond de eindstand van 1-1 op het scorebord, een stand waar Maasdijk ongetwijfeld meer vrede mee had dan de bezoekers.