Maasdijk - RAS 9-0

12 januari 2013 14:30

Calvert, S.C.

Hoofdsponsor Tradiro Uitzendburo
De herstart van de competitie is uitstekend verlopen voor Maasdijk , met maar liefst 9-0 werd gewonnen van het onderaan de ranglijst staande RAS.
Het bleek al snel dat RAS duidelijk een maatje te klein was voor een prima spelend Maasdijk.
Al na 7 minuten spelen wist Silvio Vermeer de score te openen, vanaf links zag hij een klein gaatje, groot genoeg om Danny Blance, de keeper van RAS te passeren. Nauwelijks vier minuten later was het al 2-0 wederom door Silvio Vermeer, een schot van Jack Gardien kon de keeper niet voldoende controleren en in de rebound was het raak.
De derde treffer kwam op naam van Jente van Staalduinen, die een uitstekende voorzet, ( gebeurde vaker deze wedstrijd) van Jack Gardien van dichtbij inkopte.
Na een lange rush richting doel van RAS haalde Nicky v.d. Ende onbedaarlijk hard uit, hij scoorde zijn eerste doelpunt in deze competitie en zorgde voor 4-0
Silvio Vermeer bracht de ruststand op het score bord 5-0
De tweede helft zou het mogelijk zijn om deze voorsprong te verdubbelen, aanvankelijk ging het scoren een beetje stroef, een hoekschop van de sterk spelende Appie Yildiz kwam op de kruising van paal en lat, even later ging het beter, uit een hoekschop van Appie Yildiz kopte Kevin v.d. Berg heel zuiver in 6-0
De zevende en achtste treffer kwamen van de voet van Jente van Staalduinen, die evenals Silvio Vermeer drie keer wist te scoren. Jack Gardien bekroonde zijn goede spel in deze wedstrijd met de laatste treffer 9-0, een overwinning met dubbele cijfers zou mogelijk zijn, maar dat wilde maar niet lukken.
Opvallend was dat RAS de nederlaag heel sportief op zich nam, scheidsrechter Calvert kon de gele kaarten op zak houden, er was wel een rode kaart voor Zakaria El Berji van RAS voor een overtreding die eigenlijk alleen door de scheidsrechter was gezien.