Maasdijk Vr2 - Honselersdijk Vr1 Dinsdag 11/12/12

Honselersdijk VR1

Vrouwen Zaterdag (najaar), VR1, 4e klasse 3

11 december 2012 20:00

Afgelopen dinsdag 11 December stonden de vrouwen van Honselersdijk klaar om het tegen ons op te nemen op een koud maar zo goed als droog Maasdijks voetbalveld. Pas om half 5 kregen we het groene licht dat de wedstrijd door kon gaan.
Met thermoshirts, hier en daar handschoenen en zelfs een legging waren we klaar voor een lekker potje voetbal. Helaas was ons team nog steeds niet compleet, maar gelukkig konden de dames van Vr1 ons uit de brand helpen. Met Lizzy en Cindy als buitenspeelsters, Michelle als midden mid en Lisanne en Sanne als verdedigsters werd ons team compleet gebracht.
Al vrij snel bleek dat we Honselersdijk niet de kans tot voetballen moesten geven, want dan werden ze levensgevaarlijk! Gelukkig hadden we van te voren van Wim weer stevige instructies gekregen dat we er bovenop moesten zitten. Honselersdijk staat op dit moment in het midden van de ranglijst en wij daar een stukje onder. Aangezien elke punt meer dan welkom is, gingen we natuurlijk gewoon voor de winst!
In principe ging het allemaal gelijk op. Aan beide kanten vielen er vrije trappen op gevaarlijke afstanden van het doel, hoewel de scheids scherp floot, floot hij wel goed en rechtvaardig. Na ongeveer 25 minuten spelen is het Honselersdijk dat op voorsprong komt. Door onze ogen gezien zag het er uit als een doelpunt waar nogal wat geluk bij kwam kijken. De nr. 10 nam de bal aan op de borst en half in de stuit weet ze hem nog net te raken. De bal verdwijnt net onder de lat, onbereikbaar voor Romy. Romy staat lekker te keepen, maar toch zorgt ze een aantal keer voor een gevaarlijke situatie. Bij het uitschieten van de bal komt hij regelmatig of in de voeten van de tegenstander of er vlakbij, maar ze weten de kans niet te benutten door naast of over te schieten, of Romy corrigeert zich zelf. Verder doet ze het trouwens weer uitstekend hoor!
Als dan hun hele snelle rechtsbuiten los komt van Claudia en niet aangepakt wordt door de medeverdedigsters is het voor de rust nog 0-2. Aan beide kanten zijn er tevens mogelijkheden zat, maar het lukt niet. Dat het bij hun niet lukt vinden wij niet zo erg, maar wij zouden toch ook wel graag een doelpuntje maken. Richelle is vlakbij de 1-2, maar helaas hij schuift voorlangs het doel. Ook Leonie en Michelle hebben een mooi afstandsschot wat net over gaat. Ook Cindy krijgt een super kans, maar het zit helaas niet mee.
In de rust moeten er wat teentjes bijkomen van de kou en is de sfeer eigenlijk wel positief. We geven het niet op en blijven met opgeheven hoofd de 2e helft in gaan.
Angela Veenstra komt het veld in voor Sandra. Helaas valt het niet mee en moet ze al vrij snel weer opgeven. Dit zelfde was het geval met Natascha in de eerste helft. Terwijl ze toch allebei er voor gingen en lekker meespeelden, speelde de blessures weer parten. Tijd voor de winterstop om weer fit te worden!
Tijdens de tweede helft is het spelbeeld eigenlijk het zelfde, beide teams krijgen kansen genoeg, maar weten ze niet te benutten tot dat Lizzy met een beetje geluk de bal van de tegenstandster krijgt, de keepster uit speelt en daar dan toch de 1-2 maakt. Het lijkt wel of het hele team weer even opleeft en we zijn naarstig op zoek naar de gelijkmaker. Als Michelle een corner neemt, zijn we dicht bij de 2-2, helaas komen we er niet door, maar Dorith weet nog net met haar tenen de bal terug richting Michelle terug te tikken die op een fantastische manier niet 1, niet 2 maar 3 man uitspeelt voordat ze die bal in het net knalt. En daar is het opeens weer gelijk! Met nog 20 minuten op de klok is het spannend zat! De verdediging met Lissanne, Wendy, Leonie en Sanne moeten flink aanpoten tegen de snelheid van de spitsen, maar de conditie van de meiden is goed genoeg om de tegenstanders niet meer tot scoren te brengen. Ook het middenveld met Angela/Claudia, Michelle en Dorith/Sandra moeten een hoop loopwerk verrichten om het achterin dicht te houden en vervolgens niet voor te grote gaten zorgen met de voorhoede. Beide teams zitten dicht bij een 3e doelpunt. Claudia heeft nog een schot kans maar een kleine twijfel met Cindy zorgt er voor dat ze hem niet kan benutten. Het blijft dus bij de 2-2. Er blijft dus lekker 1 puntje thuis, een puntje die we hard kunnen gebruiken om van die onderste plaats te blijven!
Over het algemeen kunnen we zeggen dat we tegen een sterker team speelden, maar dat blijkt dit seizoen wel, we geven ons niet zomaar gewonnen. Wilden we vorig seizoen het koppie laten hangen bij een achterstand, nu blijven we positief en blijven er gewoon voor gaan.
De stand in de competitie is niet helemaal reeel doordat er veel wedstrijden zijn afgelast bij ons en of de tegenstanders, hierdoor zijn er teams met 7 wedstrijden gespeeld en teams met 5 wedstrijden, dus eigenlijk is het overzicht een beetje kwijt. Tevens is het zo dat 3 teams zich uit de competitie terug getrokken hebben, teams die met grote getallen verloren van teams waar wij het niet zo slecht tegen doen. Ondanks dat het overzicht een beetje kwijt is weten we wel dat we nog niet veel punten hebben gehaald en dat we na de winterstop er vol tegen aan moeten gaan om in die 4e klasse te blijven.

Bij deze wensen wij iedereen alvast fijne kerstdagen en een goed en sportief nieuw jaar!
Namens Vrouwen 2, Doorzon.