Semper Altius – Maasdijk 3-6 (ruststand 3-1)

Semper Altius 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse C

1 december 2012 14:30

Lingen (Gouda), A.

Hoofdsponsor : Tradiro Uitzendburo

Dat er in de voetbalwereld nog wonderen bestaan is afgelopen zaterdag nog eens bewezen in de wedstrijd tussen Semper Altius en Maasdijk. Een ruststand van 3-1 en een eindstand van 3-6 !
Maasdijk begon heel goed aan de wedstrijd, een sterk middenveld met Richard Kraayenbosch had de regie goed in handen, S.A. moest het hebben van uitvallen, in de eerste 25 minuten domineerde Maasdijk. De 1-0 kwam als het ware uit de lucht vallen, waar iedereen een voorsprong verwachtte voor Maasdijk werd het plotseling 1-0 toen Michael van der Heijden een klein gaatje zag en daar de bal in wist te plaatsen. Nauwelijks 1 minuut later werd het 2-0 toen Maasdijk keeper Kevin Valstar de bal vlak onder de lat in eigen doel sloeg, uiteraard was het zijn bedoeling om deze boogbal over de lat te tikken en niet er onder.
Maar Maasdijk ging niet bij de pakken neer zitten, een rush van uitblinker Silvio Vermeer bracht de bal voor de voeten van Kevin v.d. Berg en uit de lage voorzet  werd de aansluit treffer gescoord door Kevin v.d. Berg. Het werd nog erger voor Maasdijk, in de 44e minuut werd een speler van S.A. binnen de beruchte lijnen door keeper Kevin Valstar onderuit gehaald, hetgeen niet alleen een penalty opleverde maar ook een rode kaart voor de dader, onberispelijk werd de penalty verzilverd en Maasdijk stond op een 3-1 achterstand en moest met 10 man de 2e helft beginnen, Jack Gardien was hiervan het slachtoffer en junior Tim Middelburg nam de plaats in onder de lat bij Maasdijk, wat hem uitstekend afging.
Wie had verwacht dat S.A. tegen 10 man het karwei wel even zou afmaken, kwam bedrogen uit. Wat er in de rust in de kleedkamer van Maasdijk is afgesproken is ons niet bekend, al heel vaak hebben tegenstanders gezegd dat Maasdijk over een elftal beschikt dat goed kan voetballen maar eigenlijk te laag op de ranglijst staat, in een fantastische 2e helft hebben de spelers van Maasdijk het bewijs geleverd dat zij echt uitstekend kunnen voetballen.
Al snel in de 2e helft werd het 3-2 toen Appie Yildiz een penalty mocht benutten ( altijd een “ zekerheidje “ bij Appie) , nadat Kevin v.d. Berg onderuit was gehaald door de keeper van S.A. die hiervoor met geel werd bestraft. Maasdijk ging er plots weer in geloven.
De snelle Silvio Vermeer kreeg er zin in en de verdedigers van S.A. stonden erbij en keken er naar. De gelijkmaker was een gevolg van der snelheid van Silvio Vermeer, heel beheerst scoorde hij 3-3. Een stand waar Maasdijk, na een 3-1 achterstand eigenlijk wel vrede mee had, maar echter niet Jente van Staalduinen, wat Silvio Vermeer kan, dat kan ik ook,moet Jente gedacht hebben en heel koelbloedig zorgde hij voor 3-4 op het scorebord. De spelers van S.A. wisten niet meer waar zij het zoeken moesten, Maasdijk “ ging er op en er over “ om een bekende uitdrukking uit de wielerwereld te gebruiken. Op exact dezelfde manier scoorde Silvio Vermeer nog twee keer en tekende voor een prachtige hattrick. Eindstand 3-6
Hiermede werd duidelijk dat Silvio Vermeer het verschil maakte ( 1 assist en drie doelpunten !!) tussen Semper Altius en Maasdijk
Het toch weer talrijke Maasdijk publiek ( ondanks de regen!) vormden een haag na afloop en onder luid en verdiend applaus mochten de mannen van Martin Vermeer de douche gaan opzoeken.