Honselersdijk een maatje te groot voor Maasdijk

Honselersdijk 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse C

17 november 2012 14:30

Wigleven, W.

Honselersdijk – Maasdijk 2-0

Hoofdsponsor : Tradiro Uitzendburo

Waren de wedstrijden tussen Honselersdijk en Maasdijk in vroegere tijden altijd wedstrijden met veel spektakel en inzet, daar was afgelopen zaterdag niets van te merken, het werd een vrij vlakke wedstrijd, waarbij duidelijk opviel dat Honselersdijk een maatje te groot is voor Maasdijk in de huidige vorm.
Op een slecht veld begon Maasdijk best hoopvol aan de wedstrijd, al snel werd duidelijk dat Honselersdijk vooral aanvallend Maasdijk duidelijk de baas was. Wegens de afwezigheid van Silvio Vermeer en Kevin v.d. Berg was dit keer Richard Kraayenbosch in de spits geposeerd, heel jammer was het dat vrijwel de hele wedstrijd bijna geen enkele goede pass Richard Kraayenbosch bereikte, met name vanuit de vleugels was het heel pover.
Na 10 minuten spelen kopte Nico Breedveld onder de bal door en bracht hierdoor de snelle Mike Mast in schietpositie en die weet met zulke ballen wel raak. Van dicht bij schoot hij de oranjehemden op voorsprong. Nauwelijks 10 minuten later was het al 2-0 toen Azzedine el Khalifi omringd door drie !! Maasdijkers de bal met de buitenkant van de voet raak schoot. Op dat moment een verdiende voorsprong.
Pas na 31 minuten spelen kwam het eerste schot(je) van Stan Groenewegen op het doel van Martijn v.d. Hoek, die geen moeite had om dit rollertje op te rapen.
Ook in de tweede helft zag Maasdijk geen kans om gevaarlijk te worden, teveel rood –zwarten bleven onder de maat, voor Honselersdijk hoefde het allemaal niet meer zo nodig, het consolideren van de voorsprong was het belangrijkste, mede dankzij het goed ingrijpen van Rob Vellekoop en Appie Yildiz werd er niet meer gescoord, hoewel Kevin Valstar nog een keer moest vissen, maar even daarvoor had scheidsrechter Wigleven buitenspel geconstateerd en werd dit doelpunt niet toegekend. Honselersdijk toonde duidelijk in goede vorm te zijn en had eigenlijk geen kind aan Maasdijk, na afloop kon een duidelijke conclusie worden getrokken : een verdiende overwinning van Honselersdijk op een heel pover spelend Maasdijk