CION 1

Moerenhout, H.J.

Maasdijk      - CION                             3-2

Hoofdsponsor Tradiro Uitzendburo

Het is Maasdijk eindelijk gelukt om in de eindfase van een wedstrijd de punten thuis te houden. In veel eerder gespeelde wedstrijden werd er ( onterecht!) in de eindfase gelijk gespeeld of moesten de punten aan de tegenstander gelaten worden, tegen CION was het geluk een keertje aan de Maasdijk zijde.
Maar voor het zover was moest de club van Martin Vermeer eerst tegen een achterstand aan boksen, slecht uitverdedigen ( een pass door het midden !)  bracht Nicky Buuron in een ideale schietpositie en onhoudbaar voor Kevin Valstar volgde een schot in de uiterste hoek en kon de man van het scorebord aan het werk 0-1. Een stand die tot de rust  op het scorebord bleef staan, mede veroorzaakt doordat de Maasdijkse aanvallers geen kans zagen om gevaarlijk te worden. De afwezigheid van de zieke Silvio Vermeer zal hier ongetwijfeld mede oorzaak van zijn geweest. De Maasdijkse verdediging onder leiding van een ook nu weer uitstekende spelende Appie Yildiz, geassisteerd door Danny van Rijn, gaf geen kansen meer weg.
Pech had Maasdijk dat in de 43e minuut Nicky v.d. Ende geblesseerd moest uitvallen, zijn invaller Nico Breedveld kon zodoende na twee jaar !! geblesseerd te  zijn geweest zijn competitie debuut weer maken, het geen uitstekend ging.
Na de rust werd vanaf de aftrap de gelijkmaker gescoord, een doelpunt wat maar heel weinig supporters gezien hebben, Jente van Staalduinen gleed de bal in het doel en de stand van 1-1 was bereikt. Lang kon Maasdijk niet genieten, want uit een vrije trap op rechts kwam de bal hoog voor, het leek een prooi te worden voor doelman Kevin Valstar maar Danny Koetsier was eerder bij de bal en kopte fraai in en Maasdijk moest weer achter de feiten aan. Bij de gelijkmaker was een beetje hulp nodig van CION, een terugspeel op doelman Metin Hoogerwerf werd bestraft met een indirecte vrije trap en uitblinker Appie Yildiz zorgde voor de gelijkmaker. Nog enkele keren moest Kevin Valstar zijn talenten laten zien, wat hem uitstekend afging.
 De wedstrijd leek beslist, beide ploegen leken tevreden te zijn met de gelijke stand, tevens een terechte afspiegeling van het spel. Maar Jente van Staalduinen was duidelijk niet tevreden met deze stand. In de 93e!! minuut scoorde hij met een schitterende omhaal de winnende treffer voor Maasdijk. 3-2.