Maasdijk Vr2 - Maasdijk Vr1

Vrouwen Zaterdag (najaar), VR1, 4e klasse 3

27 oktober 2012 14:30

Afgelopen zaterdag 27 Oktober stond de Maasdijkse vrouwen derby op het programma. Dat deze wedstrijd er aan zat te komen was al een paar weken merkbaar tijdens de trainingen. Beide teams zijn vorig seizoen gepromoveerd naar de 4e klasse en we zitten nu dus bij elkaar in de competitie.
Het was een koude dag, maar tegen de tijd dat de Maasdijkse vrouwen aan moesten treden scheen het zonnetje, wat het een lekker voetbal weertje maakte.
Gelijk vanaf de aftrap was het een fanatieke wedstrijd. Beide teams wilden het elkaar niet makkelijk maken en gingen vol voor de winst op een sportieve manier. Al vrij snel leek de 0-1 voor Vr1 een feit, waar de meesten het doelpunt al telden liet Romy de bal voor de duidelijkheid even liggen, pal op de doellijn. Als daarna na ongeveer 10 minuten spelen Michelle Sharon op scherp ziet staan, twijfelt ze niet en schiet de bal. Waar gefloten kon worden voor buitenspel, gaat de vlag niet omhoog en Sharon weet heel netjes vanaf rechts de bal in het net te werken. Dit lijkt het moment waarop Vr2 wat beter begint te spelen. Vr2 is op zoek naar de gelijkmaker en die komt er dan ook van Petra. Met vlagen mooi voetbal en tikwerk van beiden zijden blijft het lang gelijk op gaan. Lizzy weet met een mooi afstandschot haar zus Romy het nakijken te geven, 1-2. Weer gaat Vr2 op zoek naar de gelijkmaker. Petra en Manja wisselen van positie en dit lijkt wat meer ruimte te geven aan de rechterkant. Het is dan ook van die kant dat Petra de 2-2 weet te maken, vlak voor rust.
Na de rust komt Vanessa erin. Dit zal haar laatste wedstrijd zijn, omdat ze in verwachting is. Het valt haar niet helemaal mee en de misselijkheid begint al binnen 10 minuten parten te spelen. Dan is het de beurt aan Dorith om haar rantree te maken na een enkel blessure. Op dat moment neemt Vr1 een corner. In de rust werd nog besproken, die corners van hen zijn levensgevaarlijk. Dat blijkt nu wel weer, Angela weet haar hoofd er tegen aan te zetten en dan staat Vr2 weer tegen een achterstand aan te kijken. Was het in de eerste helft Vr2 die aan de betere kant was, nu is het duidelijk andersom. Vr1 is met regelmaat gevaarlijk, maar de verdediging van ons stond weer erg goed te spelen. Claudia wist Sharon aardig in toom te houden en ook Leonie en Wendy hielden de spitsen van Vr1 goed in bedwang. Natasch ontfermde zich over Lizzy en het was Rianne die met Michelle mee alle hoeken en gaten in ging. Via Richelle krijgen wij nog 2 keer een kans in een één op één met keepster Sanne. Maar Sanne weet het fantastisch te doen en zorgt er voor dat wij niet terugkunnen komen op gelijke hoogte.
Is het in de eerste helft nog Lizzy die Romy te slim af was, in de tweede helft is het toch Romy die duidelijk als winnaar uit de strijd komt in een één op één met haar zus. Al met al is het een leuke en sportieve wedstrijd waar Vr1 telkens op voorsprong komt en wij naar de gelijkmaker opzoek moeten. Met nog een kleine 5 minuten op de klok is er mooi tikwerk van Rianne en Dorith. De laatste weet de bal vanaf de achterlijn voor het doel te krijgen waar in eerste instantie de bal tegen de keepster aangeschoten wordt, maar waar vervolgens de jarige Natascha vanuit de rebound toch de 3-3 weet te maken. Dan is het nog even de wedstrijd uitspelen en die punt niet meer uit handen geven. Na 90 minuten fluit de scheids, die overigens erg goed floot, de wedstrijd af. Met deze stand kunnen wij meer dan tevreden zijn en een puntje kunnen we ook zeer goed gebruiken om ons te kunnen handhaven in de 4e klasse. Alhoewel je de afgelopen weken duidelijk merkte dat deze wedstrijd er aan zat te komen, is het na de wedstrijd tijd om met z’n allen gezellig een drankje te doen. En één ding is zeker, als je altijd zo een tegenstander als Vr1 tegenkomt, dan heb je elke week een leuke, sportieve en strijdbare wedstrijd! Op naar volgende week, KMD Vr1 thuis!                   Doorzon