Een bijzonder gelukkig KMD

Opdam, P.M.M.

Maasdijk      -KMD           0-1

Hoofdsponsor : Tradiro Uitzendburo

Dat voetbalwedstrijden niet altijd de juiste uitslag hebben is een bekend gegeven. In veel gevallen staat er na afloop een “verkeerde”  uitslag op het wedstrijd formulier.
Dit was zeker van toepassing afgelopen zaterdag na de wedstrijd  Maasdijk - KMD , een bijzonder gelukkig KMD kon in de 88e !! de volle winst naar zich toe trekken door een frommel doelpunt van Tim But.
Maasdijk begon de wedstrijd afwachtend waardoor KMD in de eerste twintig minuten meer balbezit had, dit echter zonder gevaarlijk voor het doel van Maasdijk keeper Kevin Valstar te komen, mede door een uitstekend spelende Appie Yildiz en Rob Vellekoop was er geen doorkomen aan voor KMD. Maar Maasdijk kreeg steeds meer vat op de wedstrijd en het was eigenlijk aan de formidabele keeper Marvin van Elswijk van KMD te danken dat er met een 0-0 stand gerust kon worden. Met nam de katachtige reactie van deze keeper op de kopbal van Kevin v.d. Berg, na een voorzet van Danny van Rijn, bracht de handen van vriend en vijand op elkaar. Het was zoals voorzitter Verschoor van KMD na afloop opmerkte “ Onze keeper heeft vandaag een standbeeld verdiend”
 De tweede helft  begon Maasdijk met een uitstekend initiatief, aanval na aanval golfde op het doel van KMD. Bijna was het Maasdijk dat de score opende maar de snelle Silvio Vermeer kon bij een doorbraak alleen op keeper Elswijk afgaan, maar aanvoerder Rob Vrijmoed kon hem slechts met een overtreding afstoppen, het leverde slechts geel op. Daar waar volgens de regels rood van toepassing zou moeten zijn, scheidsrechter Opdam spaarde hiermede de aanvoerder van KMD van een voortijdige gang naar de kleedkamer.
Maasdijk bleef de aanval zoeken en kansen waren er voor Silvio Vermeer, Kevin v.d. Berg en Appie Yildiz, maar steeds weer bleek keeper Marvin van Elswijk een sta in de weg te zijn.
Maar bij een uitbraak van KMD moest de prima spelende Maasdijkse sluitpost Kevin Valstar met zijn voeten redding brengen. De aanvallen van KMD liepen vaak via Jesse de Waard, maar mede dankzij Rob Vellekoop kreeg de oud-speler van Westlandia geen voet aan de grond.
Tot aan de 88e minuut toen uit een hoekschop een scrimmage voor het Maasdijk ontstond waarbij de bal gelukkig voor de voeten van Tim But kwam en van heel dichtbij werd het 0-1
Een onverdiende nederlaag voor Maasdijk, maar een wedstrijd die heeft aangetoond dat Maasdijk op de goede weg is.