Rhoon Vr2 - Maasdijk Vr2

Vrouwen beker zaterdag poule, VR2, Groep 3 21

20 oktober 2012 11:00

Rhoon Vr2 – Maasdijk Vr2

Eigenlijk zou ik het liefst met de laatste zin van dit verslag beginnen, maar als ik dat doe dan verraad ik alles en zou niemand het verslag meer hoeven te lezen (Nee nu niet de laatste zin gaan lezen!).
Laat ik maar gewoon bij het begin beginnen. Nadat ook onze schoneslaapster was opgehaald konden we richting Rhoon voor onze volgende bekerwedstrijd. Op doelsaldo waren we door gegaan naar de knock out fase van de bekercompetitie. Vandaag dus Rhoon Vr2 op het programma. Het was deze zaterdag een keertje droog, maar het veld lag er nog wel vochtig bij van alle buien die de laatste paar dagen gevallen zijn. Om 11uur zou het eerste fluitsignaal klinken dus we waren er allemaal vroeg bij.
Maasdijk heeft eigenlijk vanaf het begin de overhand, maar alhoewel er meer op het deel van Rhoon gespeeld wordt, krijgen we pas na 20 minuten de eerste echte kans. Het blijft een kans, maar we weten er wel een corner uit te slepen. Michelle staat achter de bal en weet hem bij Richelle te krijgen. Helaas staat zij ingebouwd door tegenstandsters en krijgt ze de bal dus niet tussen die palen. Vijf minuten later is daar dan de kans voor Rhoon. Maar Natascha weet zich goed breed te maken zodat Romy kan uitkomen en de bal weg kan halen voordat hij in het net verdwijnt.
De vlagger van Rhoon is wel erg verliefd op zijn vlag en steekt hem zelfs omhoog als wij de bal hebben, hem iets voor ons uitspelen en vervolgens afgefloten worden voor buitenspel. Dit gebeurd niet 1 keer maar vaker. Vanaf de bank wordt de onvrede geuit op de scheids, maar vooral op de vlagger. Dit was blijkbaar nogal imponerend, want op het moment dat we echt buitenspel staan (dik twee meter), gaat die vlag niet omhoog!
Manja schiet een bal ver naar voren, wat lijkt op  een doelloze bal wordt toch door Petra opgepikt en is daar de 0-1 wel heel dicht bij. Helaas is het enige wat we krijgen een corner. Die corner leverd niets op. Als Rhoon dan ook een corner krijgt is de 1-0 juist opeens heel dichtbij. Gelukkig is Sandra scherp en weet ze de bal van de lijn te halen. Vervolgens zijn wij weer aan de beurd en tsja, hoe kan het ook. Een onterechte buitenspel van Petra wordt gezien door de vlagger. Met de bal al in het net is het toch weer Rhoon die een vrije trap mag nemen. Op slag van rust weet Natascha de bal bij Petra te krijgen, dit keer is er niemand die maar over buitenspel kan nadenken en Petra weet het mooi af te ronden. Met een voorsprong de rust in is lekker, toch wordt het nog bijna 1-1 voordat de scheids fluit voor de thee.
In de rust wordt er goed gesproken over voetbal, maar natuurlijk ook over geen voetbal. Dit gebeurd vaker waardoor we aan het begin van de tweede helft niet scherp zijn. Vandaag gaan we dat anders doen! Hoewel we dus scherp zijn, staan we toch binnen 5 minuten in de tweede helft tegen een gelijkspel aan te kijken. Een klein duwtje in het strafschop gebied vind de scheids een penalty waard. Romy is kansloos met een bal die in de uiterste hoek naar binnen wordt geschoten. 1-1. Nu is het zaak om de koppies niet te laten hangen en vechten voor de volgende ronde. Nog geen 10 minuten later komen we toch weer mooi op voorsprong door een mooi 1 tweetje van Lizzy en Niké. 1-2.
Vervolgens gaat de bal over en weer, maar Maasdijk houdt de overhand. Het is wel duidelijk dat Rhoon niet opgeeft en er voor blijft gaan. Gelukkig geven wij ook niet op en blijven we er voor knokken. Manja weet nog een keer een schot op doel te wagen vanaf rechts en Rhoon krijgt nog een goeie kans. Een bal vliegt over de verdediging heen, maar Romy weet met een karate trap te voorkomen dat de Rhoonse eerder bij de bal is dan haar.
In de laatste 10 minuten zijn ze nog een paar keer gevaarlijk en terwijl de secondes wegtikken krijgen de Rhoonse nog een aantal corners die voor gevaarlijke momenten en zenuwachtig gedoe op de bank zorgen. Maar de verdediging met Claudia, Wendy, Leonie en Natasch staat als een huis.
Als dan eindelijk het fluit signaal klinkt is daar de glimlach op elk Maasdijks gezicht! Gewonnen en door naar de volgende rond in de beker. Lisanne, Michelle, Lizzy en Niké bedankt voor het mee doen! En meiden we kunnen trots op onszelf zijn --> “Op inzet & passie is deze wedstrijd gewonnen”.                                                                                                                     Doorzon