Even gingen de koppies hangen

Quick Steps 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse C

24 november 2012 14:30

Bruijn, M.A. de

Quick Steps – Maasdijk            1-1

Hoofdsponsor Tradior Uitzendburo

Maasdijk heeft zich keurig gerevancheerd voor de nederlaag tegen Honselersdijk een week eerder. Tegen Q.S. in Den Haag werd een keurig gelijkspel gehaald.
Met de herstelde Silvio Vermeer en de van een schoring terug komende Kevin v.d. Berg was er duidelijk meer stootkracht in de Maasdijkse aanvalslinie.
Kevin v.d. Berg kon de score al in de 5e minuut openen, maar hij zag geen kans om van dichtbij de prima keeper van Q.S. te passeren, even later ging Silvio Vermeer er in de hoogste versnelling van door, maar ook hij stuitte op keeper Roos. Erg veel gevaar voor het doel van Kevin Valstar, ( meer aandacht aan het uittrappen van de bal !) was er eigenlijk niet, een schot voor doel langs en een afstandschot, wat een makkelijke prooi was voor Maasdijks laatste verdediger. Bijna scoorde Kevin Huis, maar zijn afstandschot werd door de Q.S. keeper net over de lat getild. Verdedigend zat het goed in elkaar bij Maasdijk, zonder de grieperige Danny van Rijn werd er geen kans weggeven. In de eerste helft had Maasdijk beslist het betere van het spel, echter dit werd niet beloond met een doelpunt.
De 2e helft was nog maar twee minuten oud, toen Maasdijk tegen een achterstand keek, een vrije trap, schuin voor het doel ter hoogte van de 16 – meter lijn werd trof doel, zonder dat een speler de bal raakte 1-0.
Even gingen de koppies hangen bij de in het paars gestoken Maasdijkers, maar al snel herstelde de ploeg van Martin Vermeer zich. Een kwartiertje na de opening treffer kreeg Maasdijk een vrije trap, de prima spelende Kevin Huis zette zich achter de bal en via de kruin van Stan Groenewegen was het raak 1-1. Hierna volgde een wel rommelige fase, mede veroorzaakt door het vreemde fluiten van scheidsrechter de Bruyn, die duidelijk liet merken dat hij de wedstrijd niet meer in controle had.
Met nog twee minuten te gaan, een schitterende vrije trap van Silvio Vermeer, die even schitterend door de keeper tot hoekschop werd verwerkt. Uit de daarop volgende hoekschop werd keeper Roos nog geholpen door een verdediger die de bal van de doellijn kopte, nadat de keeper was gepasseerd. Vlak daarop floot de scheidsrechter voor de laatste maal in deze wedstrijd, bijna nog winst voor Maasdijk, maar met het gelijke spel konden zowel Q.S. als Maasdijk wel vrede hebben.