VDL Vr1 - Maasdijk Vr2

vv Maasdijk VR2

Vrouwen Zaterdag (najaar), VR1, 4e klasse 3

13 oktober 2012 12:30

Op deze regenachtige zaterdag ochtend vertrokken we om half 12 richting onze buren, VDL Maassluis. De warming-up werd begonnen in de kantine (nee die wijn bleef nog even in de koelkast), omdat het veld waar we op moesten spelen nog bezet was. Toen die wedstrijd klaar was gingen we onder leiding van Wendy even een korte, goede warming up doen.
Om stipt half 1 stond de scheidsrechter klaar met z’n fluit en twee vlaggen en kon er begonnen worden. VDL nam de aftrap en het bleek al snel dat zij die eerste minuten beter speelden. Aangezien de meeste mooi weer speelsters onder ons geblesseerd zijn, kon het niet daar aan liggen. We moesten echt even in de wedstrijd komen en daar kregen we de kans niet voor. Dat blijkt wel als na 10 minuten de 1-0 wordt binnen geschoten. Romy kwam nog wel goed uit, maar de tegenstandsters waren met 2 vrouw haar te slim af.
Even een domper in die 10 minuten, maar dat hadden we misschien wel even nodig om wakker te worden. Die stroomende regen was blijkbaar niet genoeg.
Helaas moet Richelle er al vrij snel uit, met een geheel ingetapte enkel was het nog niet te doen. Angela Vellekoop nam haar plaats in. Niet veel later probeert Petra vanaf een afstandje de gelijkmaker te maken, al hoewel het een mooi schot was, was het een makkelijke bal voor de keepster. Maar dit voelde wel naar meer. Petra wordt weggestuurd springt met de keepster naar de bal, vloert de keepster en maakt de 1-1. Maar hij wordt afgekeurd.. buitenspel! Die situatie van buitenspel was ongeveer 15seconde voordat er gescoord werd, dus we hadden te maken met een vrij late fluiter. Co kon zich hier flink over opwinden en mocht ook even op het matje komen bij de scheids. Met grote stappen liep hij op de scheids af en nam plaats op dat matje en vertelde even goed hoe erg hij het er niet mee eens was. Vanaf de andere kant van het veld zagen we alleen de scheids zijn armen en het bleek dat Co niet alleen het veld mocht verlaten, maar het hele sportpark. Hij moest toch al naar zijn eigen team, dus dat kwam best uit.
Dan na ongeveer 35 minuten spelen vindt Petra het welletjes en maakt als nog de 1-1. Claudia moet helaas ook opgeven, Leonie kwam er voor haar in.
Met een gelijkspel gingen we richting de limo, drijf en drijf nat, maar de kachel stond lekker te branden in de kleedkamer dus de shirts konden ook even gedroogd worden, soort van..
Wim en Co (die weer terug was gekomen wegens afgelasting van zijn team) waren niet tevreden en lieten dat ook horen. We hadden in de eerste 20 minuten met 3-0 achter kunnen staan, maar daarna waren wij zeker de betere partij. Dit moesten we gaan winnen en laten we nu eens die 3 punten gaan pakken.
Helaas nam de regen geen rust en konden we weer verder in de stromende regen. De tweede helft was rommelig en beide teams kwamen niet echt aan kansen toe. Met vlagen waren zij beter, maar je kon toch wel zeggen dat wij de overhand hadden, maar ondertussen kwamen we niet aan scoren toe. Totdat Sandra Petra op scherp ziet staan, hem mooi de hoek in speelt, zodat Peet hem met haar linker pootje voor het doel kon gooien en daar was Angela. Angela schoof de 1-2 naar binnen! Nu leken die 3 punten wel heel erg in de buurt. De verdediging met Lisanne, Leonie, Wendy en Natascha stond al bijna de hele wedstrijd op scherp en die zouden die voorsprong niet meer weg geven. Het was nu nog een kwestie van uit spelen met nog 10 minuutjes op de klok. Tien Maassluise minuten.. dat waren dus heeele lange minuten. Richelle wilde er toch graag nog even in, waardoor Lisanne er uit ging en er het een en ander geschoven werd. Of dit de nekslag was kan ik niet bepalen, maar VDL komt er uit en er wordt een onnodige sliding in de 16 gemaakt. De scheids kan niet anders doen dan die bal op de stip leggen. Romy probeert de tegenstandster goed te imponeren, maar helaas het mag niet baten. Ze weet de penalty te benutten, 2-2. #@!$%$##@$%%!!!
De scheids laat het nog een kleine 5 minuten door gaan en fluit hem vervolgens af. Zonde, willen we in de 4e klasse blijven dan zullen we van dit soort ploegen zeker moeten winnen!                                                 Doorzon