Maasdijk - Victoria’04 1-3

6 oktober 2012 14:30

Hul, C.D.R. van der

Hoofdsponsor : Tradiro Uitzend Buro

Het was wel even puzzelen voor de technische staf van Maasdijk om afgelopen zaterdag een sterk elftal op de been te brengen tegen Victoria’04
Wegens vakantie waren Kevin Valstar en Rob Vellekoop niet beschikbaar en Silvio Vermeer en Stan Groenewegen geblesseerd. Maar al snel in de wedstrijd bleek dat hun vervangers zich prima weerden.
De eerste 20 minuten waren duidelijk in het voordeel van Victoria’04, het waren vooral de snelle spitsen die de verdediging van Maasdijk vaak de baas waren. Veelal werden de aanvallen van Victoria’04 gestart vanuit het middenveld, waar Maasdijkse Kevin Huis duidelijk zijn draai niet kon vinden.
Na 17 minuten opende Victoria’04 de score, balverlies als gevolg van slecht plaatsen bracht de bal bij Mohamed Lahlimie die alleen op het Maasdijk doel kon afgaan en onberispelijk scoorde 0-1. Nog erger voor Maasdijk werd het toen drie minuten later Donny van Balen voor 0-2 zorgde, een aanval over links werd door hem fraai afgerond en Maasdijk stond op 0-2. In deze fase van de wedstrijd werd Maasdijk bijna overlopen en waren er weinig oogstrelende acties te zien bij Maasdijk.
De tweede helft liet een beter spelen Maasdijk zien, verdedigers Danny van Paassen en Steven van Reeven waren vervangen door Silvio Vermeer en Stefan van Dijk, Maasdijk koos duidelijk voor meer aanvallend voetbal en gezien de stand een logisch gebeuren.
In de 48e minuut werd de achterstand gehalveerd toen Stefan van Dijk een prima voorzet gaf en via de kruin van Kevin v.d. Berg ging de bal over de doellijn 1-2. Maasdijk ging door, een schot van Kevin v.d. Berg belandde keihard op de paal en de gelijkmaker zat er aan te komen.
Helaas voor alles wat rood – zwart was ging het  heel anders, een “ zondagschot”  van ongeveer 20 meter op het doel van Appie v.d. Ende in de boven hoek was onhoudbaar en in plaats van 2-2 werd het 1-3. Maasdijk probeerde nog van alles, verdediger Richard Kraayenbosch werd opgeofferd voor aanvaller Wouter Boers, maar het mocht allemaal niet meer baten, de schade opgelopen in de eerste helft kon in de tweede helft niet meer hersteld worden.