De man van de wedstrijd Richard Krayenbosch

Merkestein, C.

Maasdijk      - MVV’27                         1-2

Hoofdsponsor Tradiro Uitzend buro

Het was afgelopen zaterdag voor Maasdijk aanhaken of ( voorlopig ?)  afhaken. Helaas voor alles wat rood –zwart is werd het laatste bewaarheid. En vriend en vijand was het met elkaar eens; na afloop stond de juiste stand op het scorebord.
MVV’27 begon heel goed aan de wedstrijd, al na 10 minuten was het prijs, niet resoluut weg werken van de bal werd Maasdijk fataal. Vanuit rechts werd de bal laag voorgezet en Adam van Buuren kon van dichtbij voor de openingstreffer zorgen 0-1.
In het verdere verloop werd duidelijk dat MVV’27 de slag op het middenveld ging winnen, Maasdijks middenvelders deden er alles aan, maar kwamen vaak een stapje te kort, bij MVV’27 was Hakan Copur in blakende vorm en bleek een plaag te zijn voor de rood – zwarte.
Toch was Maasdijk nog heel dicht bij de gelijkmaker, een snelle sprint van Stefan van Dijk bracht hem alleen voor keeper Jesse Lub, maar met een snelle reflex met de voeten kon Maaslands sluitpost de gelijkmaker voorkomen. Even later was het bijna 0-2 toen Roel Noteboom bij een hoekschop torenhoog boven alle verdedigers uitkwam en keihard op de paal kopte. In deze fase van de strijd bleek MVV’27 over de beste ploeg te beschikken, daar waar het bij Maasdijk vaak traag ging met het rondspelen van de bal, bleken de MVV-ers daar veel meer snelheid in te brengen.
Mogelijk zou de tweede helft wat meer vaart brengen bij de Maasdijkers, er werd wat meer inzet getoond, maar eigenlijk zonder dat er veel gevaar bestond voor de MVV verdediging. De aalvlugge en balvaste Silvio Vermeer genoot heel weinig vrijheid, steeds weer moest hij optornen tegen twee of meer verdedigers, uiteraard waren de spelers van MVV’27 de spelwijze van Silvio Vermeer nog niet vergeten.
Halverwege de tweede helft werd het zelfs 0-2 toen Roel Noteboom een aanvallende actie ondernam en de bal op tijd door speelde naar Adam van Buuren, tegen zijn schot kon ook Kevin Valstar niets meer doen en de 0-2 stond op het scorebord.
Al snel daarop werd de achterstand gehalveerd door het benutten van een penalty, wegens hands van Roel Noteboom, Appie Yildiz liet keeper Jesse Lub vissen.
Maasdijk probeerde het nog wel, trainer Martin Vermeer wisselde Jente van Staalduinen nog voor Kevin v.d. Berg, maar ook deze wissel bracht niet het gewenste resultaat voor Maasdijk.
MVV’27 speelde rustig de wedstrijd uit  en konden de handen in de lucht steken na het eindsignaal van de prima leidende scheidsrechter Chris Merkestein.
“ De man van de wedstrijd “ bij Maasdijk was ongetwijfeld: Richard Krayenbosch

Houtwijk – Maasdijk
Zaterdag staat er weer een uitwedstrijd op het programma voor Maasdjjk, gastheer is dan Houtwijk. Afgelopen zaterdag heeft Houtwijk het bewijs geleverd dat het over een goed elftal beschikt. Met maar liefst 3-0 werd gewonnen van Duindorp SV, waar Maasdijk een gelijkspel (3-3) haalde. Maar als de club van Marin Vermeer en Peter van Rijn de aansluiting wil houden op de kopgroep den zullen de punten toch zeker mee naar huis genomen moeten worden. Ongetwijfeld zullen er zaterdag weer veel Maasdijkers aanwezig zijn om hun spelers aan te moedigen. De wedstrijd begint om 14.30, Houtwijk speelt op sportpark Rijnveld aan de L.v. Vuurdestraat in Den Haag.