Maasdijk Vr2 - 's Gravenzande Vr2

vv Maasdijk VR2

FC 's-Gravenzande VR2

28 augustus 2012 19:30

Afgelopen dinsdagavond stond voor ons de oefenwedstrijd tegen ’s Gravenzande Vr1 op de planning. Geheel onverwachts zijn wij vorig jaar toch gepromoveerd naar de 4e klasse en dit zou dan onze eerste wedstrijd tegen een 4e klasser zijn. Nou dat hebben we geweten!
Ten eerste kan er gezegd worden dat het hele team keihard gewerkt heeft om de ‘schade’ te beperken. Het was een pittige wedstrijd waarbij zeker het conditie verschil goed om hoog kwam.
De eerste score mogelijkheid was voor ’s Gravenzande. Nadat de spits van ’s Gravenzande via een liefkozend tikje van Leonie in de 16 naar beneden ging, ging de bal op stip. Claudia wist deze penalty prima naast de paal te kijken. Niet veel later kwam daar dan toch de 0-1. Een terug speelbal op Claudia kon niet goed weg gewerkt worden. De speelsters van ’s Gravenzande waren erg snel en voordat we het wisten stond er een speelster tegen de net uitgespeelde bal, de 0-1 was een feit.
Niet veel later kwam ’s Gravenzande op 2-0 voor. Ze wisten de bal heel goed uit te spelen en onze verdediging had er simpelweg geen antwoord op. Manja had een mooie kans om voor ons de teller op 1 te brengen, helaas kwam haar afstandsschot via de paal terug het veld in. Sandra stond op scherp, maar kon hem helaas ook niet via de rebound achter de keepster werken.
Waar ’s Gravenzande goed kon tikken, kwamen wij totaal niet aan voetballen toe. ’s Gravenzande was duidelijk beter, had een betere conditie, maar wat toch zeker ook mee speelt is dat onze speelsters tot nu toe niet op een vaste plek spelen. Hierdoor zijn we niet op elkaar ingespeeld en konden we elkaar vaak niet vinden. In de rust werd hier over gesproken en we moesten zeker korter op elkaar gaan spelen om zo het bal bezit te houden.
De tweede helft wisten we goed druk te houden op de tegenstandsters, maar we kwamen helaas niet aan scoren toe. Zij gelukkig ook niet! Mede door het goed verdedigen van de meiden en het terug komen van het middenveld en af en toe zelfs de speelsters van voorin, maar zeker ook door de paar fantastische reddingen van Claudia!
Dit is een goede wedstrijd geweest om te zien dat we er voorlopig nog niet zijn. Willen we stand houden in de 4e klasse dan zullen we zeker meer moeten gaan lopen! Onze conditie moet omhoog en we moeten aan vaste speel plekken gaan denken zodat we op elkaar ingespeeld raken. Aan onze instelling ligt het zeker niet, je zag dat iedereen er voor bleef werken. Er deden een aantal meiden van Vr1 mee en die bleven ook maar gaan! Amber, Angela, Cindy en Kelly, bedankt!                                                             Doorzon.