Exelsior Vr1 - Maasdijk Vr 2

vv Maasdijk VR2

Vrouwen beker zaterdag poule, VR2, Groep 3 21

13 september 2012 20:00

Doordat Exelsior niet genoeg dames kon vinden vorige week zaterdag, speelden wij onze laatste bekerwedstrijd afgelopen donderdag. Niet ons hele team kon komen door andere verplichtingen en daarom kwam Sonja mee om ons te versterken.
Ik heb even getwijfeld om hier nog een verslag van te maken. Het is nu zaterdag en de volgende wedstrijd is ook al gespeeld. En aangezien het afgelopen donderdag nou niet echt was om over naar huis te schrijven, wist ik niet of het wel iets was voor het clubkrantje ;-).
Met goeie zin vertrokken we richting Maassluis waar we om 20:00u de aftrap zouden hebben. We kregen kleedkamer 13 en na een doolhof van gangen vonden we dan onze kleedkamer. Wim kwam de kleedkamer in om de opstelling door te geven (misschien niet helemaal nodig, maar ik vermeld er even bij dat op dat moment alle dames hun Maasdijk shirt en broekie al aan hadden). De opstelling was bijna het zelfde als van de vorige wedstrijden, wat goed is voor het op elkaar ingespeeld raken. Judy was terug van Tailand en nam haar plekkie als midden mid weer in.
Het veld was niet lekker. We speelden op kunstgras, maar het leek er op dat de meneer achter de grasmaaier zich daar even in vergist had. Het was heel kort, vol met zwarte korrels en heel hard. Maar aan ons niet de keuze voor een ander veld.
De eerste helft nam Exelsior de aftrap en wij gingen lekker voetballen. Dat was tenminste het idee. Maar het lukte gewoon allemaal niet. Als een pass op maat was kwamen de spitsen niet aan scoren toe, liepen de spitsen goed weg werd de pass weer niet goed gegeven. Natasch had het links achter moeilijk met een lange snelle meid, maar Wendy stond gelukkig op scherp en wist veel ballen er uit te halen. Aan beide kanten werd er niet goed gespeeld, dus wat dat betreft ga je dan toch soort van gelijk op. Wij waren diegene die via Petra op voorsprong kwamen. Die voorsprong hadden we kunnen vergroten, maar hun keepster stond uitstekend te keepen, waardoor het elke keer net niet was.
Voor rust wordt het dan nog 1-1 en gaan we met een gelijkspel richting de thee. In de kleedkamer treffen we een boze Wim en Co. We hadden Wim nog niet eerder zo gezien en hij liets ons even goed weten dat we nergens mee bezig waren. Dit moest anders gaan in de tweede helft, want het was gewoon een bende. Met die woorden van Wim in ons achter hoofd betraden we het harde veld weer. Inmiddels was het goed donker (helaas, de zomer is echt voorbij) en de bal goed zwart van de korrels op het veld. Ballen die door de lucht gingen waren niet super zichtbaar meer.
Terwijl we 5 minuten in de tweede helft bezig zijn, raakt Judy geblesseerd aan haar enkel. Twee benen naar de bal, één winnaar en dat was helaas niet Judy. Dit zag er echt niet goed uit, normaal geeft ze geen kik, nu was dat anders. Sandra komt haar vervangen en het spel gaat verder. We zijn nog geen 5 minuten verder of Sonja krijgt een flinke duw en landt met haar knie op het veld. Zij kon er ook vanaf. Natasch die stond te vlaggen kwam voor haar het veld in en terwijl Co haar bril ging halen, ging het spel alvast weer verder.
Vooral het spel aan de andere kant, binnen no time stonden we tegen een 2-1 achterstand aan te kijken. We hadden wel een paar leuke acties, maar we kwamen niet meer aan scoren toe. De tegenstanders wel, 3-1. Het gaat nu toch niet gebeuren dat we onze Nr.1 positie in het bekerklassement gaan vergooien? We mochten met 5-0 verliezen, maar als we op dit tempo door zouden gaan, dan zouden we dat bij lange na niet redden.
Iedereen weet er voor te knokken zodra de tegenstanders de bal hebben, maar als we zelf de bal hebben lijkt het wel of iedereen net op de verkeerde plaats staat of net te korte benen heeft. Gelukkig houden we die 3-1. Met geen wissels meer langs de kant is het dan toch ook Dorith nog die met een enkel blessure het veld af moet. Het harde veld in combinatie met de niet zo liefkozende tikjes zorgt er dus voor dat we met een 3-1 achterstand met 10 man (vrouw) verder moeten spelen. Met nog 5 minuten op de klok is het dus flink aanpoten om de schade te beperken. We krijgen een vrije trap op de rand van de 16 (had een penalty moeten zijn) en het zat gewoon niet mee. Petra schoot hem fantastisch in de rechter bovenhoek, maar de keepster tikt hem er nog net uit. Uit de corner die daar op volgt weet Richelle de 3-2 te maken. Dan is het over. Een zeer slechte wedstrijd. Het enige postieve is dat we door zijn voor de beker.