Maasdijk Vr2 - Leonidas Vr2 Bekerwedstrijd

Leonidas VR2

Vrouwen beker zaterdag poule, VR2, Groep 3 21

1 september 2012 14:30

Afgelopen zaterdag stond voor ons Leonidas Vr2 op het programma. Na de zware wedstrijd van afgelopen dinsdag zou dit niet al te moeilijk moeten worden, hadden we vernomen. Dit was een wedstrijd waar we eindelijk eens met ons eigen team aan begonnen. Natuurlijk vinden we het super als de meiden van het andere team met ons mee kunnen doen wanneer we er te weinig hebben, maar nu was dat dus niet nodig. Natas begon op de bank en verders stonden we met 11 vrouwen van Vr 2 op het veld.
Eigenlijk bleek al na het eerste bal contact dat dit een totaal andere wedstrijd was dan afgelopen dinsdag. Nu waren wij diegene die de bal konden tikken en het konden uitspelen. Alleen deden we dat dus niet. We wilden allemaal te graag waardoor het meer op klutjes voetbal begon te lijken. We kwamen niet aan scoren toe, gewoon omdat te veel van onze speelsters in of in de buurt van de 16 waren, met daarbij een tegenstandster.
Het was gewoon ongelooflijk hoeveel ballen er in hadden moeten gaan en die er dus niet in gingen. Het had voor rust gewoon al 10-0 kunnen staan! Ik probeer altijd het positieve van dingen te zien, dus ook van dit. Zolang er niemand scoort, hoef ik ook niet bij te houden wie ik in het verslag moet gaan noemen. Dus eigenlijk kwam het mij wel best uit ;-)!
Rianne en Leonie wisten beiden van afstand op het doel te schieten, Petra gaf fantastische ballen voor die helaas niet door onze spites Richelle of buitenspeelster Manja benut werden. Dorith raakte vanuit een mooie corner nog een keer de paal, de rebound werd ook niet benut, Petra wist hem ook elke keer net naast het doel te krijgen en zo kunnen we nog wel even door gaan.
Uiteindelijk was het Angela die vanaf rechts half wist op te komen en die bal tussen de palen wist te krijgen. We waren denk al een kleine 35 minuten aan het spelen, waarbij onze tegenstanders misschien 4 x op ons veld waren geweest. Niet best dus. Na die 1-0 kon Door de bal vanaf links voorgeven (jaja met haar linker pootje), Richelle kon er net niet bij, maar niet getreurd, de verdedigster wel! 2-0!
Toen was het tijd voor de thee. Gelukkig kregen we een kan verse limonade, want iedereen stond lekker te stomen. Het was goed weer met een lekker zonnetje en dus een hoop zweetdruppels (ja die kun je ook krijgen tijdens het missen van kansen). In de rust vertelden Wim en Rob dat we goed bezig waren, maar dat ze met sommige acties echt niet blij waren. Met een tegenstander als dit moeten we veel breder spelen en voorkomen dat het klutjes voetbal wordt! De boodschap was duidelijk. Rianne nam de vlag over en Natas kwam er in als voorstopper. Hierdoor schoof Leonie door naar de mid mid positie. Leonie had trouwens nog een fijne analyse “Onze terugspeel ballen zijn gevaarlijker dan een aanval van de tegenstanders”. Of dit nu wat zegt over het niveau van onze tegenstanders of de kwaliteit van de terugspeel bal, laten we even in het midden ;-).
In de tweede helft kwam Vanessa een aantal keer lekker mee naar voren (vanaf rechts achter). Al vrij snel na de aftrap gebeurde dit ook, ze wist goed naar voren te komen en nog beter die bal pan klaar te leggen voor Petra, de 3-0 was een feit. Dat bakkie limo had voor Rich ook vruchten af geworpen, want zij tekende voor de 4 en 5-0. Die 5-0 leek op een mooie voorzet, maar belandde uiteindelijk tussen de armen van de keepster achter de lijn. Vervolgens was het Manja haar beurt. Op een manier waar voor gefloten had kunnen worden wist ze de verdediger op haar verkeerde been te zetten, wist uit te halen en wist zo dus de 6-0 op haar naam te zetten, het was een mooi doelpunt! Petra wist daarna nog de 7 en 8-0 binnen te schieten.
Doordat het allemaal vrij gemakkelijk ging (behalve dat scoren dan), bleef het middenveld weleens te veel op de andere helft hangen, waardoor onze verdediging een aantal keer flink moest ingrijpen. Claudia, Wendy , Vanessa en Natas stonden goed op te letten, waardoor het voor Romy (onze keepster) rustig bleef.
Dit leek een makkelijke wedstrijd, maar zeker in de eerste helft wisten we even niet wat we met dit team aan moesten. We stonden elkaar eigenljk gewoon in de weg. Na de rust wisten we veel meer gebruik te maken van de buitenkant van het veld, waardoor we zelf die ruimte voor de doelpunten creeerden.
Al met al was het een leuke en gezellige wedstrijd, beide teams stonden sportief en met lol te spelen. Volgende week staat Exelsior Maassluis op het programma voor onze laatste bekerwedstrijd. Laten we weer met z’n allen voor de winst gaan en een ronde verder komen voor de beker!             Doorzon