Die Haghe 1 - vv Maasdijk 1

1 september 2012 14:30

Pieterman, E.

Die Hage – Maasdijk 3-3
Na een redelijk goede voorbereiding, met mooie overwinningen op o.a. Naaldwijk en Maense, was het zaterdag dan eindelijk zover, de competitie ging beginnen!
Met veel publiek langs de lijn, had de zon vanmiddag de overhand en dat was dus goed toeven voor afgereisde Maasdijk aanhangers.
Voordat men goed en wel een plekje had gevonden, lag de bal al achter Kevin Valstar. De verdediging verzuimde in te grijpen en dat werd meteen afgestraft.
DH deed vervolgens weinig meer om er een wedstrijd van te maken, het liet Maasdijk komen en hoopte zelf op een doeltreffende uitval. Maasdijk kon eigenlijk ook weinig creëren en hanteerde teveel te lange bal. Wanneer het over de grond ging, werden we dan ook meteen gevaarlijk. Was het eerst nog Silvio Vermeer die een strafschop verdiende (en deze niet kreeg van de pedante scheidsrechter deze middag), zo was hij later op sublieme wijze 2 x trefzeker binnen even zoveel minuten. De eerste was een schoonheid, 1 op 1 met de keeper en deze werd met een subtiele lob in de verre hoek verschalkt, de tweede was een harde voorzet van Jack Gardien op Jente van Staalduinen, de verdediging kreeg de bal niet weg, deze belandde voor de voeten van Silvio en de 1-2 lag in het netje.
Maasdijk had deze voorsprong de rust in moeten slepen, maar vergat de bal in de ploeg te houden en kreeg op schitterende wijze de 2-2 om de oren.
Na rust begon DH opnieuw scherper dan Maasdijk en dit resulteerde meteen in de 3-2, waardoor Maasdijk weer in de achtervolging kon. DH bleef eigenlijk voor even de betere ploeg en bijna werd een bekend foutje van Richard Kraaijenbosch de nekslag voor Maasdijk, maar de speler van DH nam teveel tijd terwijl hij Kevin Valstar al voorbij was. Hierdoor bleef Maasdijk nog leven en opnieuw was het Silvio die ruim een kwartier voor tijd zijn 3e goal maakte. Een zelf opgezette aanval werd door Stefan van Dijk voorgegeven door Silvio binnengekopt.
Hierna kreeg Maasdijk nog wel wat kansjes en kon DH eigenlijk niet meer gevaarlijk worden. Al met al is een gelijkspel de terechte afspiegeling van de middag, alhoewel beide ploegen momenten gehad hebben om de wedstrijd eerder op slot te gooien.

Komende zaterdag staat de eerste derby op het programma, thuis tegen MSV, het weer ziet er goed uit, dus komt allen en laat zien dat we er dit jaar zin in hebben!!

Gegroet uw razende reporter.