Zevenklapper Maasdijk

12 mei 2012 14:30

Noordhoek, J.

Maasdijk – MSV’71 7-3

Afgelopen zaterdag speelde Maasdijk een wedstrijd die al heel snel geen wedstrijd meer was. Na een redelijk begin aan de kant van MSV, walste Maasdijk er in de rest van de middag overheen. Kevin vd Berg mocht het eerste doelpunt maken, maar zijn assist bij de 2-0 was eigenlijk nog wel mooier.

Silvio onderschepte de aftrap van MSV na de 1-0 voor Maasdijk, stormde naar voren, zocht de combinatie met Kevin vd Berg, die de bal met de hak klaarlegde en Silvio maakte de 2-0. Het derde doelpunt was van de kant van Silvio weer mooier, Silvio startte een solo vanaf eigen helft, werd geholpen door de sleurende Jente van Staalduinen, en rondde de bal keurig af na een sprint van 50 meter. De rust werd bereikt met een 3-0 voorsprong en Maasdijk kon een monsterscore bereiken vanmiddag.

Na rust verslapte Maasdijk toch iets en liet het MSV al dan niet terecht terugkomen tot 3-2, een scenario van 3 jaar geleden kwam even bovenzetten toen Maasdijk ook na een 3-1 voorsprong bij rust de wedstrijd nog uit handen gaf en met 5-3 verloor. Nu richtte Maasdijk zich snel op en nu was het Jack Gardien die met een schitterende volley de bal tegen de netten werkte.

MSV kwam toch weer terug tot 4-3 en meteen na de aftrap toonde Maasdijk een staaltje machtsvertoon door meteen de 5-3 binnen te werken. Jack gaf de bal perfect op maat voor de inlopende Silvio, die de bal op zijn beurt weer keurig binnenkopte en zo zijn 3e goal van de middag maakte. Kevin vd Berg kreeg de kans om zijn aantal op 2 te krijgen, maar mistte helaas een strafschop, maar maakte dit weer goed door als Alberto Tomba te slalommen in de 16 van MSV en voor een leeg doel de 6-3 binnen te werken. Dit was het moment dat de afscheid nemende Jeffrey Wupkes en Steven Olsthoorn nog even binnen de lijnen kwamen, de 20 seconden dat Steven binnen de lijnen stond, waren overigens wel meteen doeltreffend, hij tekende voor de 7-3.

Jeffrey vertrekt naar HVC’10, hier wensen we hem natuurlijk veel succes en hopelijk kunnen we Jeff nog eens terug verwelkomen in Maasdijk als speler of in een latere fase. Datzelfde geldt natuurlijk voor Steven, hij vertrekt naar Westlandia zondag, hier gaat hij in de hoofdklasse voetballen, een tikkeltje sneller dan aan de Lange Kruisweg, ook voor Steven heel veel succes!

Robin Jongmans zet een punt achter zijn carriere na jaren van veel verschillend blessureleed, Robin gaat in de zomer wel aan zijn herstel werken en misschien zien we hem nog terug op een niveau lager bij Maasdijk. Sowieso komt hij nog regelmatig in beeld, aangezien hij de nieuwe trainer van de C1 wordt.

Marcel Juursema heeft nu definitief afscheid genomen van de eerste selectie en gaat zich komend jaar alleen nog op het 2e concentreren. Hier zien we Marcel natuurlijk nog graag!

Hopelijk kunnen de jeugdige Maasdijkse talenten, aangevuld met eventueel wat versterkingen van buitenaf, deze vertrekkende spelers opvangen, zodat we ook volgend jaar weer ‘derdeklasse waardig’ zullen zijn.

In ieder geval heeft uw reporter er dit jaar van genoten, het was niet altijd goed, maar wat wel heel goed was om te zien, is dat er gaandeweg het seizoen meer lijn in kwam en er wedstrijden werden gewonnen op basis van inzet (RHS uit bijvoorbeeld) en dat het steeds meer één team werd. En voetbal  blijft toch een teamsport…..

Fijne zomer!

Uw razende reporter.