ca. 34 blessurebehandelingen

21 april 2012 14:30

Gomes, A.

Maasdijk – Honselersdijk 1-2

Hallo dames en heren! Hier is weer, uw razende reporter!

Op deze vroege morgen zit ik me af te vragen hoe ik het verslag in elkaar zal gaan zetten en ik besluit om alvast even het verslag van Honselersdijk te lezen, dat had ik beter niet kunnen doen. In de ogen van de oranjehemden natuurlijk een zeer terecht en goed verslag, in de ogen welke met een roodzwarte bril worden bekeken is het een aanfluiting.

Zo vroeg ik me ook af hoe het eigenlijk kan dat een wedstrijd tegen Honselersdijk de afgelopen jaren voor meer frustratie en agressie zorgt dan tegen een willekeurige schopploeg uit Den Haag. Zo stond de 3-3 van 3 jaar geleden nog fris op het netvlies, evenals het gedrag van de spits van Honselersdijk, die ook deze middag regelmatig contact zocht met publiek en tegenstanders. Maargoed, de 3-1 nederlaag uit bij Honselersdijk was natuurlijk de meest recente uitslag en hier was ook het nodige over te zeggen. Niet zozeer dat er een ploeg iets te verwijten viel, maar wel de scheidsrechter, daar had Maasdijk tegen 13 man gespeeld, terwijl voor rust dit aantal naar 9 teruggebracht had moeten worden.

Dan de wedstrijd van afgelopen zaterdag, zonder de geblesseerde Jeffrey Wupkes, Robin Jongmans, Nico Breedveld, Steven van Reeven en Dennis van Dijk (we zijn de mannen natuurlijk niet vergeten).

Het eerste half uur was duidelijk voor Honselersdijk, Maasdijk kon niet over de middenlijn komen, de duels werden verloren en elk duel werd afgefloten door de onthutsend zwak leidende scheidsrechter. Maasdijk mocht overigens in zijn handen knijpen dat het niet met 3-0 achterstond na 30 minuten spelen. Deze fase kwam Maasdijk door en moest toch de 1-0 verwerken. Een hoge bal werd gevangen door Kevin Valstar, bij het landen niet helemaal klem, de werd met de hand weggeslagen door een Honselersdijk speler en vervolgens viel de 1-0. Hierna richtte Maasdijk zich op en zorgde voor wat gevaar, Steven Olsthoorn en Jente van Staalduinen waren dichtbij en uiteindelijk kwam Silvio Vermeer goed door op links en rondde keurig af.

Na rust was er eigenlijk geen ploeg die nog voetbalde, de duels werden op het middenveld gespeeld, Honselersdijk kreeg 1 kans na rust en Maasdijk werd 2 x gevaarlijk via Kevin vd Berg. Helaas verspeelde Richard Kraaijenbosch de bal en zo kon Honselersdijk de 2-1 maken. Hierna gingen de oranjehemden door met waar ze de hele wedstrijd al mee bezig waren, de mooie kunstgras mat bekijken, al zittende… Wanneer de cameraman van de WOS alle beelden nakijkt komt hij uit op ca. 34 blessurebehandelingen aan de kant van Honselersdijk. De blessuretijd zou voor Maasdijk wel eens uitkomst kunnen brengen, maar de marchanderende scheidsrechter vond 1,5 minuut wel genoeg en blies op zijn fluit, de 6-7 minuten die terecht hadden geweest waren Maasdijk niet gegund.

Begrijp me goed, als er een ploeg moest winnen vandaag had het niet Maasdijk mogen zijn, maar op basis van de tweede helft, zoals beide ploegen vanuit het gelijkspel speelden, was er een gelukje nodig om tot een goal te komen en dit was Maasdijk helaas niet toebedeeld.

Met schorsingen van Robbie Vellekoop en Kevin vd Berg wordt Maense uit een zware kluif over 1,5 week, MSV thuis op 12 mei zal Maasdijk het publiek wel moeten belonen voor de trouwe steun dit seizoen. Met 6 punten voorsprong en 2 wedstrijden te gaan kan het naar onderen toe niet meer misgaan, dus is het doel bijna bereikt!

Gegroet, uw razende reporter.