AC Milan speelde in Maasdijk

F-Pupillen, F1, 1e klasse 4

21 april 2012 9:00

AC Milan speelde in Maasdijk

Tenminste daar leek het eigenlijk wel op in de eerste helft van F1 tegen Wippolder. Wat een fantastisch combinatievoetbal en zuivere passes. Aanval na aanval werd opgezet met de heersende verdediging en super middenveld en een doelgerichte spits. Het speltempo lag ijzingwekkend hoog, maar…………helaas wilde het doelpunt maar niet vallen. Tot het moment dat vanuit de verdediging weer een crosspass door Joe gegeven werd en tik, tik, tik, tik werd de bal door bijna iedere speler van de kleine leeuwen geraakt met als einddoel Keanu die de bal netjes in het doel schoof. Eindelijk was de beloning daar! 1-0 Wat een superspel van deze jongens die het zo verdienden. De laatste weken kwamen we moeilijk tot scoren. Tot vorige week de ban doorbroken leek te zijn en we weer met een behoorlijk aantal doelpunten naar huis gingen. Maar vandaag leek het ongeluk onafwendbaar. Onze eigen supporters en zelfs de supporters en leiders van Wippolder waren onder de indruk van ons spel. Maar  ja, ….. als je de doelpunten niet maakt dan kan je nog zo goed spelen, dan krijg je er een keer één om je oren. Dat was in de tweede helft ook het geval. Nog steeds waren we veruit de beste en het doelpunt wilde dus alweer niet vallen. We misten wel 20 kansen.  Tot een snelle uitbraak van Wippolder een einde maakte aan onze aanvallenreeks. En scoorde de gelijkmaker. Toen brak er iets bij de kleine leeuwen. Ze wilden nog wel, maar het geloof om te winnen stroomde langzaam weg. Ze vochten nog wel. Maar het gat op het middenveld werd groter en de verdediging moest alle zeilen bijzetten om de gaten dicht te lopen. Waar we doorgaans in de tweede helft pas wakker werden, moesten we nu het hoge tempo van de eerste helft bezuren. En nog bleven we aanvallen en goed combineren. Maar de fut was er uit. Na nog zo’n 8 gemiste kansen met paal en lat en naast gebeurde het onvermijdelijke, Wippolder scoorde! 1-2.  Zwaar onterecht en tegen de verhouding in, maar het was zo. Na nog een laatste stuiptrekking en met de moed der wanhoop sloten we de wedstrijd af met uiteraard nog een gemiste kans. De kleine leeuwen konden met opgeheven hoofd het veld verlaten. Maar de jongens waren gebroken. Het besef na het laatste fluitsignaal dat niet alleen deze wedstrijd verloren was, maar ook het definitieve einde van een piepkleine kans op het kampioenschap was het vechten tegen de tranen, maar sommige hielden het niet meer en de tranen biggelden over de wangen. Zelf moest ik ook nog effe een brok in me keel wegslikken. Wat een droom elftal om daar leider van te mogen zijn. Zulke fantastische jongens met allen hun eigen talenten. Een perfect team dat wil vechten voor elkaar. Hier kan je als trainer en als leider alleen maar van dromen en deze jongens zijn slechts 8 en 9 jaar!! Met nog 1 wedstrijd te gaan, notabene tegen Excelsior Maassluis hebben we nog wat recht te zetten. Ik heb echt een superseizoen gehad met vele hoogtepunten en heel veel lol gehad. Een supertrio om mee te werken met Berry en Peet. Top! Onze supporters zullen in mijn laatste stukje aan de beurt komen. Maar hoe de uitslag of de eindstand zal gaan lopen. Jongens bedankt! JULLIE MOGEN MET RECHT KLEINE LEEUWEN GENOEMD WORDEN! DE AC MILAN VAN MAASDIJK. TOP!! Kleine vechtersbazen. De trainers van de E-pupillen zullen voor een lastige keuze gezet worden met de overgang van 8 van deze talenten.
Jullie zijn voor mij echte toppertjes!!! Blijf bij Maasdijk en dan spelen we over 14 jaar ook in de eerste klasse!!!
Een trotse waterdrager