Maasdijk – De Zwervers 2-0

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse C

14 april 2012 14:30

Moerenhout, H.J.

Dames en heren, hier is weer, na enkele weken afwezigheid, uw lentezonnetje in april, uw razende reporter!

Waar uw reporter vorige week op de spreekwoordelijke ‘lange latten’ stond, waarbij in werkelijk maar 1 brede lat werd gehanteerd, wist uw keurkorps er een zwaarbevochten overwinning uit te slepen. Het verslag over de winst tegen RHS heb ik u helaas ook moeten onthouden. Dus nu is het eindelijk weer zover, het letterkundig hoogtepuntje waar u zo lang op hebt moeten wachten.

De voorbereiding op de wedstrijd begon al op vrijdagavond, de Business Club van VV Maasdijk had een avondje georganiseerd waarbij alle BC leden waren uitgenodigd, de selectieleden inclusief staf en nog wat TC leden en sponsordames. Al met al een zeer gezellig gezelschap, waarbij we ontvangen werden bij de heren van DAEL in de kantine. Na wat drankjes en een heerlijk buffetje van Boer Salades, werd er met de bus vertrokken richting Poeldijk waar er een heuse Grand Prix gereden moest worden op de kartbaan bij vd Ende Racing.

De teams waren ingedeeld op basis van gewichtsklassen, dus zo kwamen zware heren van de BC bij de lichte veren van de selectie. De uiteindelijk race was een spannend gevecht waarbij aangemerkt moet worden dat Robbie Vellekoop de snelste rondetijd heeft gereden, hij werd alleen in de einduitslag door zijn teamgenoten in de steek gelaten, dat team (genaamd Maense) werd slechts 7e.

De strijd om de koppositie ging tussen het team van Kevin vd Berg (met o.a. Hans Steentjes) en het team van Wim de Jong (met Rich Kraaijenbosch en Dennis van Dijk). Het team van Wim had 2 rondjes voorsprong, maar Kevin begon aan een grote inhaalrace, met nog 2 ronden te gaan bedroeg het verschil nog 26 seconden, hier reed hij nog enkele seconden van af, maar het leek niet genoeg. Totdat Wim besloot de pits in te rijden, op slechts enkele meter van de finish… Kevin vd Berg sloop hierdoor langs Wim de Jong en bemachtigde zo de eerste plaats voor zijn team. Een scherpe Kevin vd Berg kon de volgende dag wel eens goud waard zijn,……

Dan de wedstrijd tegen de Zwervers, uit kwam Maasdijk razendsnel op 2-0 en leek de wedstrijd in de tas, voor rust werd het uiteindelijk zelfs nog 2-2 en de einduitslag was 3-2 voor de Zwervers. Maasdijk had dus wat recht te zetten. Met 9 punten uit de laatste 3 wedstrijden was het vertrouwen groot en zo begonnen de roodzwarte titanen ook aan deze wedstrijd.

Er werden voorzichtig wat kansen gecreëerd, Kevin Berg werd door Steven Olsthoorn mooi vrijgespeeld, maar helaas ging de inzet van Kevin net voorlangs. Bij een voorzet van Wouter Boers kwam Kevin eveneens net een teenlengte te kort om deze op tijd binnen te lopen.

Voor rust was er nog wel enige ophef bij de grensrechter, er zou een Maasdijk speler iets gezegd hebben op het moment dat de bal duidelijk over de zijlijn was en deze grensrechter zijn vlag naar beneden hield. Deze moraalridder moest de scheidsrechter erbij roepen en melding maken van dit voorval. Robbie Vellekoop kreeg deze kaart uitgedeeld, terwijl hij niet eens bij de situatie in de buurt was, op zich dus heel opmerkelijk. Na afloop is de ‘dader’ naar de scheidsrechter gegaan en is de kaart alsnog terecht gekomen bij degene die deze vreselijk woorden sprak “Ja, dan moet je wel vlaggen idioot”. Het gehele incident werd waargenomen door een grote groep Maasdijk supporters, dus dit wakkerde het sfeertje wel aan voor de rust.

Na rust kwam Maasdijk meteen scherp uit startblokken, Jente van Staalduinen kwam gevaarlijk de 16 binnen, maar in plaats van zelf te schieten, lag hij de bal terug op eigenlijk niemand die inliep.

Uiteindelijk was het Steven Olsthoorn die de ban brak met een schitterend schot uit de 2e lijn, strak in de kruising.

Silvio Vermeer zette vervolgens Kevin vd Berg nog in scoringspositie, maar Kevin mikte de bal net naast. Ook Jente kreeg nog een mogelijkheid uit de 2e lijn, maar deze bal belandde op de lat.

De wedstrijd was inmiddels al bijna in blessuretijd toen Silvio goed doorging op links, de bal keurig terugtrok op de penaltystip, waar Kevin klaar stond om de 2-0 te maken, hij was waarschijnlijk niet helemaal ongeschonden uit de kart gekomen die avond ervoor, want hij presteerde het deze bal op de paal te mikken. Laten we het er maar op houden dat Kevin even zijn dag niet had en het kruit die avond daarvoor al had verschoten. Gelukkig was er niets op zijn inzet aan te merken, net als de overige 10 spelers overigens.

De Zwervers werden eigenlijk niet gevaarlijk en uiteindelijk was het Silvio die de keeper verraste met een laag schot, de keeper zag er niet echt goed uit, en de 2-0 was een feit.

12 punten uit 4 wedstrijden, met het bezoek van Honselersdijk op het programma zaterdag. Hier heeft Maasdijk nog wat tegen recht te zetten…….

Gegroet uw razende reporter!