VV Maasdijk MB1 Kampioen !!!!

vv Maasdijk MO17-1

Zestienhoven MB1

Meisjes B-Junioren (voorjaar), MB1, 1e klasse 6-D

14 april 2012 12:30

Na een spannende en goede competitie was het 14 april 2012 dan echt zover. Zal de mb1 als 1e van de vereniging het kampioenschap binnenslepen??

We konden kampioen worden. Maar of dat ging lukken met al die zenuwen was nog maar de vraag.

De eerste 10 minuten waren zenuwslopend en werden er weinig ballen geraakt. Totdat er een doelpunt viel in het voordeel van maasdijk. En toen werden de zenuwen aan de kant gezet en gingen de meiden voetballen zoals ze horen te doen. Het ging steeds beter en dat werd beloond, we gingen met 2-0 de rust in.

Na een peptalk en een bakkie limonade gingen we vol goede moed weer terug naar het veld. De supporters hadden de spandoeken langs de lijn gehangen en er waren vele familieleden en vrienden gekomen om onze toppers aan te komen moedigen.

De tweede helft was iets minder maar met de goede inzet en veel aanmoedigingen langs de lijn kwamen we toch weer tot scoren. De 3-0 was voor maasdijk. Toen ging het even wat minder en dat werd afgestraft door zestienhoven 3-1. De laatste minuten tikten weg en nog steeds waren we vol spanning, zal het lukken? Nog 10 minuten te gaan en daar was gelukkig ook de 4-1. Toch wel wat zekerheid.

De muziek, de bloemen en de champagne werd alvast naar het veld gebracht. Het eindsignaal klonk en iedereen ging uit ze dak ! HET IS GELUKT, WE ZIJN KAMPIOEN !! Met een uitbundige sfeer werden de bloemen (gesponsord door Middelburg) uitgereikt en de medailles omgehangen. De champagne spoot over het veld en belandde bij de meeste toch op de kleding maar dat kan allemaal !! De taart werd aangesneden (gerealiseerd door Bakkerij v.d. Berg) en de limomade werd ingeschonken (bedankt supportersvereniging) Nadat de flessen wijn tevoorschijn waren gekomen kwam daar ons vervoer. Wat een verrassing, daar stond een Amerikaanse Brandweer wagen (mede mogelijk gemaakt door Bart Mosterd) op ons te wachten, gelukkig was onze vervangende chauffeur André bereid om ons rond te rijden in maasdijk, met de muziek en de sirene reden onze kampioenen vierend door de maasdijk. Weer terug op de voetbal werd het traditionele sloot springen voortgezet, het gehele team sprong gezamenlijk lekker in de stink sloot. Na een heerlijk douche met luide muziek werd ons kampioenschap verder gevierd door middel van een lekker patatje. Na nog een borrel zat het er dan voor de meeste op, en gingen we huiswaarts.

Het was werkelijk een super spektakel en hebben er allemaal van genoten !! Meiden jullie hebben er echt voor gevochten, de leidsters en trainer/sters zijn super trots op jullie !!

MB1 van harte gefeliciteerd met het behalen van het kampioenschap !!