Honselersdijk F1 – Maasdijk F1

vv Maasdijk JO9-1

F-Pupillen, F1, 1e klasse 4

14 april 2012 9:30

In Honselersdijk moest revanche worden genomen van het verlies van een paar weken geleden en dat zouden we gaan doen. Helaas waren we in de eerste minuten niet helemaal wakker nog en de enige gevaarlijke speler van Honselersdijk knalde de 1-0 in de touwen. Gelukkig voor ons soleerde Jay door de verdediging van Honselersdijk en omspeelde de bijna onpasseerbare keeper en zorgde binnen de minuut voor de gelijkmaker. Na 10 minuten werd de bal door ons lekker rondgespeeld om een gaatje in de verdediging te vinden en die kwam er ook door Keanu, die 1 speler het nakijken gaf en de bal in de hoek schoof 1-2. Dat was lang geleden dat we voor gestaan hadden en hopelijk konden we dit ook vasthouden. Maar de scheidsrechter gooide roet in het eten. Na een soort struikelpartij van een speler van Honselersdijk kregen zij een vrije trap en het enige vrije plekje in het doel was in de kruising en daar schoot hij de bal dan ook keihard in. Niks an te doen. 2-2. Vlak voor rust dacht Jack, oohh dat kan ik ook en knalde de bal in de meest onmogelijke hoek, droog over de grond en precies in de hoek. 2-3. Wat een gekke wedstrijd. Hiermee gingen we ook rusten. De tanden gingen op elkaar en er werd weer prima overgespeeld en ze konden elkaar weer blindelings vinden. Maar de keeper van Honselersdijk was een soort trekdrop. Wat was deze jongen goed zeg! Wat een keeperstalent. Nou is Pascal een kanjer van een keeper, maar deze keeper kon er ook wat van. Het bleek dat hij eigenlijk alleen over de grond te passeren was en plotseling was er weer een super steekpass van Jack op de schoen van Keanu en die soleerde om de laatste speler heen en tikte hem langs de keeper 2-4! Supertjes! Maar de wedstrijd was nog niet afgelopen. Die dekselse honselersdijkers gaven zich niet zomaar gewonnen en brachten de stand terug tot 3-4. Het zal toch niet waar zijn. Net als maandag de hele wedstrijd de betere ploeg en dan …….Niks van dit alles, de doelpuntenmachine was nu wel op gang en na weer verschrikkelijk mooi combinatievoetbal schoot Keanu langs de keeper, de bal dreigde weer naast te gaan, maar daar was Jay met zijn uitschuifbenen en met grote stappen kwam hij dichterbij en gleed de bal in het doel. 3-5! Toppie! Om de kwaliteit van de keeper nog even te benadrukken is dat de keeper uit het doel was en 5 meter ernaast op de grond lag. Joe kreeg op het middenveld de bal in de voeten en haalde verschrikkelijk uit in de verste kruising. Met een soort pantersprong dook de keeper de bal uit de kruising. Ongelooflijk! Gelukkig was de koek op bij Honselersdijk en werd de wedstrijd met 3-5 door ons gewonnen! Met nog 3 wedstrijden voor de boeg moeten wij de 2e plaats zien te behouden. Elke week spelen we weer een finale. We zullen zien!!!
Klasse Jongens!! Ik heb van jullie genoten!
De waterdrager