vv Maasdijk 1 - CVV-Mercurius 1

24 maart 2012 14:30

Vreeswijk, P.C.

Maasdijk – CVV/Mercurius 6-1

Maasdijk speelde afgelopen zaterdag zoals het zonnetje scheen; nog een beetje afwachtend, maar al flink aanwezig en efficiënt!

De eerste helft was nog amper begonnen en de 1-0 stond al op het scorebord en hier werd niet de goals van de pupil van de week mee bedoeld. Onze grensrechter Kees had complete verwarring gezaaid door een zelfde kleur shirt aan te trekken als de tegenstander, Jan Onck was onderweg om een hesje te brengen en terwijl dat tafereel aanschouwde, maakte Jeffrey Wupkes uit een corner de 1-0. Deze kan onderweg nog aangeraakt of geschampt zijn, dus mocht de doelpuntenmaker anders zijn, mijn excuus.

Tot aan de rust kreeg Maasdijk nog enkele kansen, o.a. Kevin vd Berg teisterde nog een keer het aluminium en kwam een teenlengte te kort op een schot/ voorzet van Silvio Vermeer.

Na rust was Maasdijk compleet los, het tikkie-takkie voetbal heeft na Camp Nou, inmiddels ook het veld aan de Lange Kruisweg bereikt. Het ene doelpunt was nog mooier dan het andere, maar wat er vooral uitsprong was het plezier en samenspel wat er in de tweede helft op de mat werd gelegd.

Vooral de 3-0 en 5-1 waren om van de smullen, de aanvallen gingen via Silvio, Steven en Kevin vd Berg stond beide keren als afmaker klaar om de trekker over te halen.

De 2-0, een mooie actie van Steven die hij met links onderkant lat binnenschoot was meteen na rust een bevrijding voor het ontketende Maasdijk. Mercurius deed nog even wat terug door na de 3-0 meteen de 3-1 binnen te koppen, maar na goed doorjagen van Steven Olsthoorn lag hierop meteen de 4-1 binnen.

Het mooiste individuele hoogstandje wat de 6-1 van Kevin vd Berg, hij ging door op rechts, kon eigenlijk geen afspeelmogelijkheid in de 16 vinden en krulde met buitenkant rechts de bal om de keeper heen, deze bal paste precies de in de verre hoek en het publiek stond op de banken.

Na de 6-1 was de wedstrijd wel gespeeld en nam Maasdijk gas terug. Robin Jongmans kreeg nog een flinke tik op zijn enkels en is hopelijk niet te lang uitgeschakeld.

De komende wedstrijden wachten RHS uit, Victoria en de Zwervers thuis, met de zelfde instelling als in de tweede helft van afgelopen zaterdag, kunnen dat nog wel eens mooie zaterdagmiddagen worden!

Gegroet, uw Razende Reporter.